رحمانی حکومت را به تفرقه اندازی متهم کرد

© Photo / میر رحمان رحمانی فیسبوکمیر رحمان رحمانی، رئيس مجلس نمایندگان افغانستان
میر رحمان رحمانی، رئيس مجلس نمایندگان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
عضو شوید
رئیس مجلس نمایندگان می‌گوید که حکومت بجای توجه به مسوولیت‌های اساسی خود به ویژه احترام به مصوبات مجلس، نمایندگان را بجان هم می‌اندازد.

به گزارش اسپوتنیک، میر رحمان رحمانی رئیسمجلس نمایندگان در نشست امروز چهارشنبه (15 دلو) این مجلس گفت که حکومت بجای رسیدگی به مسوولیت‌های اساسی خود تلاش دارد میان اعضای خانه ملت تفرقه بیاندازد.

آقای رحمانی افزود، "برمبنای قانون اساسی مجلس با تشخیص صلاحیت‌هایش می‌خواهد مظهر اراده مردم باشد و صلاحیت‌هایش را اعمال کند؛ حالا شما بگویید که کجای این خواست‌ها نامشروع و ضد جمهوریت است، اگر جمهوریت مهم است و ارزش دارد چرا به پارلمان و مصوبه‌های پارلمان احترام گذاشته نمی‌شود در حالی که تنها مرجع تقویت جمهوریت پارلمان است."

میر رحمان رحمانی، رئيس مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
نمایندگان مجلس رحمانی را به خیانت ملی متهم کردند

او با اشاره به وضعیت بد اقتصادی و ازدیاد فقر در کشور گفت که بر اساس یک گزارش 72 درصد جمعیت کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند. افغانستان در میان ده کشور فاسد جهان قرار دارد؛ اما حکومت بجای رسیدگی به این موارد می‌خواهد اعضای خانه ملت را متفرق بسازد؛ باور داشته باشید که این جایی را نخواهد گرفت.

این در حالی است که برخی نمایندگان در نشست روز دوشنبه گذشته مجلس به شدت بر میر رحمان رحمانی تاختند و در خصوص اظهارات او که گفته بود یک طرح تازه در مورد صلح برایش رسیده، رحمانی را به طرفداری از طرح حکومت موقت متهم کرده و به شدت انتقاد کردند.

شماری از نمایندگان دیگر در نشست امروز مجلس جنجال لفظی دوطرف را نمایشی خواندند.

بلقیس روشن یک عضو مجلس در این خصوص گفت: "مردم افغانستان باید ببینند و بدانند نمایشات جالبی که در پارلمان انجام می‌شود فقط برای مزد گرفتن‌است نه به منافع مردم.  اگر به منافع مردم است ما از رسانه ها تقاضا می‌کنیم که همان چهره‌های دوطرف دیروز را نشان دهند که چند تایش امروز حاضر است. در قبال چقدر معاش و امتیاز آمدند سخنان خود را فروختند."

رمضان بشردوست هم گفت: "روز دوشنبه شما را دیدم که بحث داغ و آتشین از جمهوریت و امارت داشتید و همدیگر را مزدور و جاسوس فلان کشور قلمداد کردید. همدیگر را معاش بگیر و وکیل مدافع فلان فرد و فلان نهاد و فلان اداره قلمداد کردید؛ اما اگر واقعیت را ببینیم و یک دقیقه فکر کنیم تمام بحث‌های شما بی‌اثر و بی‌نتیجه است."

آقای بشردوست تصریح کرد که هیچ گاهی در مورد سرنوشت افغانستان خود مردم تصمیم نگرفته؛ بلکه "لالای بزرگ که دیروز شوروی بود و امروز امریکا است" تصمیم گرفته‌ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала