مکزیک استفاده از واکسن روسی "اسپوتنیک ‌وی" را تایید کرد

© Sputnik / Abzal Kaliyev /  مراجعه به بانک تصاویر Производство вакцины Sputnik V в "Карагандинском фармацевтическом комплексе"
Производство вакцины Sputnik V в Карагандинском фармацевтическом комплексе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
عضو شوید
وزارت بهداشت مکزیک استفاده از واکسن ضد کرونای اسپوتنیک ‌وی (Sputnik V) ساخت روسیه را تایید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، هوگو لوپز-گاتلا معاون وزیر بهداشت مکزیک، اخیرا اعلام کرد که  کمیسیون فدرال این کشور برای محافظت در برابر خطرات بهداشتی (Coferpis) واکسن روسی ضد ویروس کرونا اسپوتنیک وی Sputnik V را تأیید کرده است.  

وی گفت، این کمیسیون مجوز استفاده اضطراری از واکسن COVID-19 در کشور را صادر کرد. به گفته لوپز، این امر فرصتی برای واردات و استفاده از واکسن را فراهم می‌سازد.

یادآوری می کنیم، پیش ازاین رئیس جمهور مکزیک در یک تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، از ویبه دلیل تصمیم برای ارسال محموله واکسن سپاسگزاری و ساخت واکسن را یک موفقیت در بخش علمی روسیه خواند.

Производство вакцины Спутник V в Институте эпидемиологии и микробиологии имени Н. Ф. Гамалеи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
آمادگی روسیه برای کمک به اروپا با واکسن "اسپوتنیک وی"

اسپوتنیک وی  (Sputnik V)   نخستین واکسنی است که در تابستان گذشته در روسیه تائید و برای استفاده گسترده به بازار ارائه شد. این اقدام روسیه با انتقادهایی در سطح بین‌المللی مواجه شد

واکسن اسپوتنیک وی نخستین واکسن کرونا در روسیه را مرکز گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه با همکاری وزارت دفاع روسیه می سازد و تاکنون دو میلیون دوز از این واکسن تولید شده است.  

واکسن دوم روسی کرونا «اپی واک کرونا» نام گرفته و شرکت سازنده آن می گوید که براساس عوامل مصنوعی پپتیدی ساخته شده است و می تواند در بدن مصونیت دربرابر ویروس COVID-19 ایجاد کند. آزمایش های بالینی این واکسن از پاییز گذشته آغاز شده بود.

گفتنی است که مجله پزشکی «لنست» با پایان دادن به شایعات درباره واکسن روسی «اسپوتنیک وی» اخیرا اعلام کرد که این واکسن 91.6 درصد در مقابل بیماری COVID-19 مقاومت می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала