هشدار سازمان بهداشت جهانی از افزایش مرگ و میر های ناشی از کرونا

© REUTERS / Thanh Hueهشدار سازمان بهداشت جهانی از افزایش مرگ و میر های ناشی از کرونا
هشدار سازمان بهداشت جهانی از افزایش مرگ و میر های ناشی از کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
عضو شوید
سازمان بهداشت جهانی (WHO) از افزایش رکوردی مرگ و میر های ناشی از ویروس کرونا طی یک هفته اخیر خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی بهداشت از ثبت 96 هزار و 364 مورد مرگ در جهان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا  در طول یک هفته خبر داد و اعلام کرد که این رقم بالاترین میزان از ابتدای ابتلا به بیماری همه گیر است.

 در همین حال شمار موارد تازه ابتلا به COVID-19 طی سه هفته اخیر کاهش یافته و در 7 روز گذشته فقط  3 میلیون و 700 هزار مورد تازه ابتلا به کرونا ثبت شده است که این رقم 13 در صد کاهش را نشان می‌دهد.

Шприц с лекарством - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2021
کشف واکسن تقلبی کرونا در چین

این در حالی است که پیش ازاین دکتر "مایکل رایان" رئیس بخش فاضطراری سازمان جهانی بهداشت پیش بینی کرده بود که در صورت تداوم یافتن شرایط کنونی و با توجه به شیوع گونه‌های جدید ویروس این نگرانی وجود دارد که آمار فوتیهای هفتگی کرونا در جهان از مرز صد هزار نفر عبور کند.

پیش ازاین ، رئیس سازمان جهانی بهداشت توانایی کنترل ویروس کرونا را ارزیابی کرد.

تدروس ادهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت  گفت، تعداد موارد جدید ابتلا به بیماری COVID-19 در جهان برای سومین هفته متوالی کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: برای سومین هفته متوالی موارد جدید ابتلا به بیماری COVID-19در جهان کاهش یافته است که خبر امیدبخشی است. این روند کاهشی نشان می دهد که می توان ویروس را حتی با وجود گونه های جدید کنترل کرد. در حقیقت با تداوم به کار گیری اقدامات ضد ویروسی مهار گسترش ویروس امکانپذیر است.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: ضروری است که همه افراد اقدامات حفاظتی و احتیاطی را برای حفظ سلامت خود و دیگران در نظر داشته باشند. کنترل گسترش ویروس موجب نجات جان انسان ها می شود و در آینده با کاهش احتمال ظهور انواع دیگر ویروس به حفظ زندگی کمک می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала