هشدار پنتاگون از احتمال جنگ هسته ای با روسیه

© Photo / Public domain/National Nuclear Security Administration / Nevada Site Officeهشدار پنتاگون از احتمال جنگ هسته ای با روسیه
هشدار پنتاگون از احتمال جنگ هسته ای با روسیه   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
عضو شوید
یک نظامی برجسته ارتش ایالات متحده از احتمال جنگ هسته‌ای با کشور های روسیه و چین هشدار داده است.

 به گزارش اسپوتنیک، چارلز ریچارد، رئیس فرماندهی استراتژیک ایالات متحده آمریکا در مقاله‌ای درمجله موسسه نیروی دریایی ایالات متحده برای ماه فبروری ، از احتمال جنگ هسته ای با روسیه و چین هشدار داده است.  

این فرمانده نیروی دریایی ارتش آمریکا خاطر نشان می‌سازد که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی، پنتاگون، هرگز مجبور نشد تا احتمال رویارویی مستقیم نظامی با یک قدرت هسته ای را بررسی کند، اما اکنون اوضاع تغییر کرده است.

فوربس: امریکا در جنگ با روسیه آماده می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2021
فوربس: امریکا آماده جنگ با روسیه می‌شود

 ریچارد گفت:  "این احتمال وجود دارد که یک بحران منطقه ای با روسیه و چین به سرعت به یک  جنگ هسته‌ای تمام عیار مبدل شود، در صورتی که این کشور ها  استفاده از سلاح های معمولی را  تهدید واقعی برای سیستم سیاسی یا دولت بدانند".

به گفته این نظامی آمریکایی، تصمیم دشمن بالقوه به استفاده از زرادخانه هسته ای را نمی توان منتفی دانست.

ریچارد می گوید، در شرایطی که  ​​وزارت دفاع آمریكا بر ضد تروریسم متمركز شده، روسیه و چین با استفاده از روش های که از زمان جنگ سرد تا کنون دیده نشده، سیاستهای تهاجمی را آغاز كرده اند و بدین گونه نورم ها و قوانین بین المللی را به چالش می‌كشند، که  به گفته نظامی آمریکایی  چنین اقداماتی نباید از سوی واشنگتن بی پاسخ بماند.

ریچارد در ادامه می نویسد: "ما باید برای مهار تجاوزات آنها به شدت به رقابت بپردازیم، زیرا با تسلیم در برابر ابتكارهای آنها، خطر تقویت عقاید آنها در مورد عدم تمایل یا عدم توانایی ایالات متحده برای پاسخگویی را فراهم می كنیم، كه این امر می تواند آنها را بیشتر تحریك كند."

علاوه بر این، وی به تقویت "هوشیارانه" توانایی های استراتژیک چین و روسیه اشاره نمود . این فرمانده آمریکایی به ویژه مدرن سازی نیروهای هسته ای روسیه و تولید سلاح های جدید توسط مسکو را با جزئیات توصیف کرد.

به گفته وی، مسكو بیش از ده سال است كه با موشكهای میان برد و كوتاه جدید، نیروهای هسته ای خود را "بصورت تهاجمی" مدرنیزه می كند.

پیشتر برایان کلارک، کارشناس نظامی و پژوهشگر ارشد موسسه هادسون در مقاله‌ای که در مجله فوربس منتشر شده است، از ایالات متحده خواست تا در صورت جنگ با روسیه برای بدترین سناریو آماده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала