امریکا هنوز تصمیمی درباره نظامیانش در افغانستان نگرفته است

CC BY 2.0 / The U.S. Army / Returning to baseامریکا هنوز تصمیمی درباره نظامیانش در افغانستان نگرفته است
امریکا هنوز تصمیمی درباره نظامیانش در افغانستان نگرفته است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت هنوز هیچ تصمیمی درباره میزان حضور نظامیان امریکا در افغانستان اتخاذ نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در یک نشست خبری گفت که دولت جدید امریکا در حال بررسی توافقنامه سال گذشته با طالبان (گروه ممنوع در روسیه) است و هنوز هیچ تصمیمی درباره خروج نظامیان امریکا در افغانستان نگرفته است.

وی گفت: در حال حاضر هیچ تصمیمی درباره وضعیت نیروهایمان گرفته نشده است.

او گفت دولت بایدن در حال تجدیدنظر در توافق سیاسی خروج نظامیان امریکایی میان امریکا و طالبان است که دولت ترامپ بر سر آن مذاکره کرده بود.

پرایس گفت که رئیس‌جمهور بایدن متعهد است به جنگ‌های به اصطلاح بی پایان که نزدیک به دو دهه به طول انجامیده است، نقطه پایان بگذارد. این دیپلمات تاکید کرد که دولت بایدن در نظر دارد از روند صلح مداوم بین افغانستان و طالبان، با هدف دستیابی به یک توافق سیاسی عادلانه و پایدار و همچنان آتش‌بس گسترده حمایت کند.

وی گفت: ما این کار را می‌کنم زیرا معتقدیم که این بهترین راه برای دستیابی به اهداف ما است. ما متعهد هستیم که روند دیپلماتیک خود را ادامه دهیم.

براساس توافق آمریکا و طالبان که در دوحه قطر به امضا رسیده، در صورت پیشرفت در مذاکرات میان افغانستانی و فراهم شدن زمینه صلح، تا ماه می سال 2021 باید همه ای نیروهای خارجی از افغانستان بیرون شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала