امیدواری رئیس کمسیون واکسین آلمان به تائید واکسین وی روسی

© Sputnik / Aerolíneas Argentinas Airlines  /  مراجعه به بانک تصاویر اسپوتنیک وی
اسپوتنیک وی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2021
عضو شوید
ARD خبر داده است که توماس مرتنز رئیس کمسیون دایمی واکسیناسیون آلمان ابراز امید واری کرد که واکسین "اسپوتنیک وی" روسی پروسه تائید اتحادیه اروپا را بدست بیاورد.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته توماس مرتنز، روسیه تمام اطلاعات ضروری واکسین کرونا را به دسترسی تنظیم کننده اروپا قرار داده است.  

مرتنز اظهار داشت که آلمان قبلاً "نگرانی های جدی در مورد ایمنی واکسن های کوتاه مدت داشت" ، بنابراین روند تأیید Sputnik V به تازگی آغاز شده است.

مناقشه دیپلوماتیک امریکا و آلمان بر سر واکسین کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2020
مناقشه دیپلوماتیک امریکا و آلمان بر سر واکسین کرونا ویروس

رئیس کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان، انتظار دارد که واکسین روسی علیه ویروس کرونا ویروس Sputnik V طبق قوانین ، مراحل تأیید را در اتحادیه اروپا به تصویب برساند. مرتنز گفت که تاکنون فقط چند مطالعه در مجلات طبی منتشر شده است. با این حال، او معتقد است که روسیه تمام اطلاعات لازم را به آژانس دواسازی اروپا (EMA) ارائه داده است.

طبق اظهارات صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، روسیه اسنادی را برای تأیید Sputnik V دو هفته پیش به EMA ارسال کرد. مرتنز از این اقدام استقبال کرده گفت: "اگر این واکسین به ما فرصت دهد تا نمونه کارهای واکسین خود را گسترش دهیم بسیار خوشحال خواهم شد."

 علیرغم این واقعیت که Sputnik V به مدت نیم سال در روسیه مورد استفاده قرار گرفته است، مرتنز دلیلی نمی بیند که چرا اتحادیه اروپا تلاش نکرد این واکسین را زودتر دریافت کند. به گفته وی ، این واکسین بر اساس معیارهایی که در اتحادیه اروپا تصویب نشده ولی در روسیه تأیید شده است.

Производство вакцины Спутник V в Институте эпидемиологии и микробиологии имени Н. Ф. Гамалеи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
آمادگی روسیه برای کمک به اروپا با واکسن "اسپوتنیک وی"

 مرتنز یادآوری کرد که نگرانی های جدی آلمان در مورد ایمنی واکسین های تولید شده در مهلت های محدود وجود دارد. وی می گوید: "اگر از همین منطق پیروی كنید، مطمئناً نمی توانید بدون آزمایش واكسین دیگری را تصویب، خرید و استفاده كنید."

  در یک کنفرانس آنلاین ، جنس اسپان ، وزیر صحت آلمان گفت که تولید واکسین Sputnik V در حال حاضر در اروپا مورد توجه قرار گرفته است. به گفته وی ، در جریان گفتگوها با طرف روسی ، تقاضای مربوطه مطرح شد. این سیاستمدار تأکید کرد: "ما همچنین می توانیم از تولید واکسین که هنوز در اروپا تأیید نشده یا اصلاً تأیید نشده حمایت کنیم."

  آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان نیز آمادگی خود را برای استفاده از واکسین روسی در آلمان ابراز داشت. مرکل گفت که اتحادیه اروپا از هر واکسین استقبال می کند، اما تنها در صورت ارائه "تمام اطلاعات لازم" به آژانس ادویه سازی اروپا مجاز خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала