سازمان ملل متحد از افزایش بی سابقه قیمت مواد خوراکه در جهان خبر داد

© Sputnik / Artem Kreminskyمواد خوراکه
مواد خوراکه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2021
عضو شوید
به طور عمومی در جنوری سال جاری قیمت مواد غذایی در سراسر جهان تا 4.3 درصد افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان غذا و زراعت ملل متحد (FAO) خبر داده است که این شاخص برای هشتمین ماه متوالی در حال رشد است و از جولای 2014 به حداکثر رسید.

فائو افزایش قیمت انواع غذا ها را ثبت کرده است که به طور قابل توجهی قیمیت آن بالا رفته است که میتوان از شکر، روغن نباتی و دانه نام گرفت. بنابراین ، شاخص قیمت شکر از (8.1٪) افزایش یافت و در ماه می 2017 رکورد را قایم کرد.

توزیع کمک‌های روسیه توسط برنامه جهانی غذا سازمان ملل در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2020
توزیع کمک‌های بشردوستانه روسیه توسط برنامه جهانی غذا سازمان ملل در افغانستان

افزایش قیمت ها ناشی از انتظارات برای کاهش عرضه بر اساس انواع محصولات در اتحادیه اروپا، روسیه  و تایلند و به دلیل خشکی هوا در امریکای جنوبی و همچنین افزایش اخیر قیمت نفت و تقویت واقعی برازیل در برابر دالر است.

قابل ذکر است که کشور برازیل بزرگترین صادر کننده شکر در جهان است.

شاخص قیمت غلات در جنوری سال جاری تا 7.1 درصد افزایش یافت. قیمت جهانی جواری نیز به دلیل کاهش عمومی عرضه و همچنین به دلیل خشکی هوا در امریکای جنوبی، به شدت افزایش یافته است.

همانطور که توسط فائو نشان داده شده است ، گندم نیز افزایش یافته است ، از جمله به دلیل "کاهش انتظار می رود در حجم فروش از فدراسیون روسیه، جایی که از مارچ 2021 عوارض صادرات گندم دو برابر خواهد شد."

به اساس گزارش سازمان جهانی مواد غذائی، قیمت گوشت تا 1 درصد برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافت. این سازمان افزایش قیمت انواع گوشت، بیشتر از همه  نرخ مرغ، در برزیل را  نیز ملاحظه نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала