اسرائیل برای سفارت خود در ترکیه کاردار تعیین کرد

© REUTERS / Baz Ratner/File Photoاسرائیل برای سفارت خود در ترکیه کاردار تعیین کرد
اسرائیل برای سفارت خود در ترکیه کاردار تعیین کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2021
عضو شوید
اسرائیل پس از ابراز تمایل ترکیه برای آغاز دوباره پیوندهایش با تل آویو، برای سفارت خود در انقره کاردار تعیین کرد. 

اسرائیل سفارت و قونسلگری خود را در ترکیه بست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2017
اسرائیل سفارت و قونسلگری خود را در ترکیه بست
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، وزارت خارجه اسرائیل، شامگاه پنجشنبه ایریت لیلیان کارشناس امور ترکیه را به عنوان مسئول سفارت خود در انقره تعیین کرد.

برپایه گزارش وبگاه شبکه اسرائیلی «آی۲۴»، ایریت لیلیان که در اعلام تل‌آویو «دیپلماتی برجسته» خوانده شده است، پیشتر، به عنوان سفیر «اسرائیل» در بلغارستان فعالیت داشته؛ کشوری که حدود ۲۵۹ کیلومتر با ترکیه مرز زمینی دارد.

آی۲۴ در ادامه گزارش خود نوشته است، که انتخاب یک دیپلمات برجسته و باتجربه بالا پیامی حائز اهمیت از جانب وزارت خارجه اسرائیل است و شاید اشاره‌ای باشد برای «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه درباره زمینه‌سازی برای گرم‌کردن دوباره روابط دو طرف.

این اعلام پس از آن است، که منابع اسرائیلی اخیرا اخباری را درباره از سر گرفته شدن روابط اطلاعاتی میان تل‌آویو و انقره فاش کردند که درست چند روز پس از انتشار این اخبار، رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تایید تداوم تماس‌های اطلاعاتی انقره با اسرائیل، ابراز امیدواری کرد که روابط انقره و تل‌آویو بهبود پیدا کند.

پیش از این، روزنامه اسرائیلی روزنامه یدیعوت آحارانوت گزارش داده بود که تل‌آویو برای بازگشت روابط با ترکیه شروط زیادی گذاشته؛ اما بارزترین این شروط تعهد انقره به بستن دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در استانبول و متوقف کردن فعالیت اسرای آزاد شده مرتبط با گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس بوده که این موضوع باعث سرخوردگی ترکیه شده است.

یادآوری می کنیم، که اسرائیل از سال ۲۰۱۸ تاکنون به علت اختلاف با انقره بر سر مسئله فلسطین سفیری در ترکیه ندارد. علی‌رغم آنکه  دو طرف سفرای خود را در سال ۲۰۱۸ اخراج کرده‌اند، با این حال، روابط تجاری میان دو طرف از آن زمان تا امروز هیچگاه قطع نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала