مراد: فرمانده پولیس میدان‌وردک در بهسود مرتکب "جنایت فجیع" شده است

© Photo / آرگمراد: فرمانده پولیس میدان‌وردک در بهسود ارتکاب "جنایت فجیع" شده است
مراد: فرمانده پولیس میدان‌وردک در بهسود ارتکاب جنایت فجیع شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2021
عضو شوید
مرادعلی مراد می گوید که ستاد رسیده‌گی به خانواده‌های قربانیان رویداد ولسوالی حصۀ اول بهسود ولایت میدان‌وردک را از نزدیک بررسی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، مرادعلی مراد امروز جمعه (5، فبروی)، در نشستی خبری در ولایت بامیان می‌گوید، یافته‌های آنان نشان می‌دهد که فرمانده پولیس  میدان‌وردک و نیروهای زیر امر او با شلیک مستقیم به سوی غیرنظامیان معترض «جنایت فجیع» را مرتکب شده‌اند.

 مراد به گونۀ نمونه از قربانی‌یی یاد می‌کند که 18 گلوله بر پشت او شلیک شده است.

خانواده های جان باختگان خواستار بررسی بی‌طرفانه رویداد بهسود و تامین عدالت شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2021
خانواده های جان باختگان خواستار بررسی بی‌طرفانه رویداد بهسود و تامین عدالت شدند

آقای مراد می افزاید: "براساس پیشنهاد باشنده‌گان محل و توافق ستاد رسیده‌گی برای قربانیان و هیأت حقیقت‌یاب، تمامی امتیازات فرمانده پولیس ولایت میدان‌وردک به دلیل جنایت فجیعی که مرتکب شده از او سلب و پرونده‌اش در دادستانی زیر تحقیق و بررسی قرار دارد".

این عضو ستاد رسیده‌گی برای قربانیان بهسود، از هیأت حقیقت‌یاب می‌خواهد که این رویداد را به گونۀ همه‌جانبه و بی‌طرفانه بررسی کند و نتیجۀ آن را همه‌گانی سازد. مرادعلی مراد، هشدار می‌دهد و می‌گوید که نباید از نیروهای امنیتی کشور در برابر مردم استفاده صورت گیرد.

این در حالی‌ست که روز گذشته احمد جعفری، یک عضو هیأت حقیقت‌یاب اعلام کرد که بر اساس طرح 9 ماده‌یی باشنده‌گان ولسوالی حصۀ اول بهسود و تصمیم اعضای این هیأت، فرمانده پولیس میدان‌وردک باید به دادستانی معرفی شود.

هیأت حقیقت‌یاب گفته است که اسناد، شواهد و چشم‌دید گواهان از چه‌گونه‌گی رویداد را از نزد معترضان و نیروهای امنیتی گرد‌آوری کرده و این اسناد از سوی این هیأت در کابل بررسی‌ خواهد شد.

جمعۀ گذشته، دهم دلو صدها تن از باشنده‌گان و بزرگان ولسوالی حصۀ اول بهسود ولایت میدان‌وردک در یک گردهمایی اعتراضی از الله‌داد فدایی، فرمانده پولیس این ولایت و نیروهای زیر امر او خواستند این ولسوالی را ترک کنند و به مرکز ولایت برگردند، اما این اعتراض به خشونت کشیده شد. در نتیجۀ این خشونت‌ها نزدیک به 18 غیرنظامی معترض با شلیک مستقیم نیروهای امینتی کشته و 30 تن دیگر زخمی شده‌اند.‌

اما برخی از رسانه‌ها آمارهای رسمی شمار قربانیان این رویداد را 11 کشته و 25 زخمی گزارش کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала