Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

یوفا در تلاش گسترش لیگ قهرمانان به 36 تیم

© Sputnik / Алексей Даничев /  مراجعه به بانک تصاویر رییس یوفا UEFA Презентация официальной эмблемы Санкт-Петербурга - города-организатора Евро-2020
رییس یوفا UEFA Презентация официальной эмблемы Санкт-Петербурга - города-организатора Евро-2020 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2021
عضو شوید
اتحادیه فوتبال اروپا قرار است پروژه جدیدی از لیگ قهرمانان اروپا را این هفته به اعضای خود معرفی کند تا بتواند تیم‌ها و بازی‌ها را افزایش دهد.

به گزارش اسپوتنیک؛ یوفا مایل به تغییر شکل فعلی لیگ قهرمانان است و انتظار می‌رود الکساندر چیفرین رئیس یوفا در جلسه سه شنبه 9 فبروری برنامه جدید خود را برای 55 فدراسیون اروپا توضیح دهد.

به دنبال فاش شدن ایده چندین باشگاه برتر در مورد سوپرلیگ جدید اروپا، یوفا اعتراف می‌کند که مدل لیگ قهرمانان باید تغییر کند اما آنها حاضر نیستند این کار را قبل از تابستان 2024 انجام دهند.

انتظار می‌رود هیئت حاکم بر فوتبال اروپا در ماه مارچ پس از گوش دادن به همه طرف‌های دخیل، درباره آینده این رقابت تصمیم گیری کند.

همانطور که گاتزتا دلو اسپورت گزارش داده، ایده مورد علاقه یوفا مرحله جدید گروهی متشکل از 36 تیم است که به شش گروه شش تایی تقسیم شده‌اند و این بدان معنی است که هر تیم حداقل 10 بازی انجام می‌دهد.

در پایان مرحله گروهی، تمام جدول‌های رده بندی با هشت تیم برتر به صورت خودکار به 16 تیم نهایی و 16 تیم بعدی که از طریق پلی آف برای هشت مکان باقی مانده رقابت می‌کنند، یکجا می‌شوند.

تیم‌هایی که به فینال لیگ قهرمانان صعود می‌کنند در مقایسه با 13 مسابقه‌ای که در قالب فعلی وجود دارد، 17 بازی انجام داده‌اند.

در مجموع تعداد بازی‌ها از 125 بازی به 209 بازی افزایش خواهد یافت اما بر خلاف پروژه جدید سوپرلیگ، هیچ تیمی نقطه ثابتی در مسابقات نخواهد داشت.

آنچه مسلم است این است که یوفا تا فصل 25/2024 تمایلی به تغییر ندارد.

از تیم‌های درگیر در ایجاد یک رقابت جدید انتظار نمی‌رود که پیشنهاد یوفا را بپذیرند زیرا آنها مایل به تغییر قریب الوقوع هستند.

در همین حال، هیچ صحبتی در مورد درآمد جدید لیگ قهرمانان اروپا وجود ندارد اما یوفا تلاش خواهد کرد تا به 350 میلیون یورو که گفته می‌شود برای شرکت کنندگان در سوپرلیگ توزیع می‌شود یا 500 میلیون یورو به برنده مسابقات برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала