ارج‌گذاری از شهید مسعود؛ وزارت خارجه از اقدام شورای شهر پاریس استقبال کرد

© Photo / FB/Massoudiyanارج‌گذاری از شهید مسعود؛ وزارت خارجه از اقدام شورای شهر پاریس استقبال کرد
ارج‌گذاری از شهید مسعود؛ وزارت خارجه از اقدام شورای شهر پاریس استقبال  کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجهٔ جمهوری اسلامی افغانستان از تصمیم کشور فرانسه مبنی بر بزرگداشت از شهید احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان صمیمانه استقبال می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه افغانستان با نشر سپاسنامه‌ای از اقدام شورای شهر پاریس مبنی بر ارج گذاشتن به قهرمان ملی افغانستان، سپاسگزاری کرد.

ارج گذاری از کارنامه‌ای قهرمان ملی در پاریس؛ سفارت فرانسه از توییت عبدالله به زبان فارسی قدردانی کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
ارج گذاری از کارنامه‌ای قهرمان ملی در پاریس؛ سفارت فرانسه از توییت عبدالله به زبان فارسی قدردانی کرد

شورای شهرداری پاریس تصمیم گرفته است تا به پاس مبارزات صلح‌جویانه و آزادی بخش قهرمان ملی افغانستان شهید مسعود، مکانی را در شهر پاریس به افتخار ایشان نام‌گزاری کند. وزارت خارجه گفته است که این اقدام، نمایان‌گر عمق مناسبات دوستانه میان افغانستان و فرانسه می‌باشد.
در سپاس‌نامه آمده است: "وزارت امور خارجه به این باور است که بزرگداشت از شخصیت‌های ملی همچون قهرمان ملی افغانستان از سوی کشورهای دوست، نه‌تنها پیوندهای دوستانه میان ملت‌های ما را تعمیق می‌بخشد، بل سبب گسترش اتفاق و همبستگی میان ملل جهان در راستای مبارزهٔ مشترک‌ علیه تروریزم، تأمین صلح و ثبات، و پاسداری از ارزشهای مدرن و جهانشمول بشری، می‌شود."
پاریس نخستین شهر در جهان است که بخشی را به نام احمدشاه مسعود نام گذاری میکند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала