تحویل بخشی از بانک نوت های جدید از سوی پولند به افغانستان

© facebook Embassy of the Republic of Poland in New Delhiتحویل بخشی از بانک نوت های جدید از سوی پولند به افغانستان
تحویل بخشی از بانک نوت های جدید از سوی پولند به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2021
عضو شوید
پولند نخستین دسته از بانک‌نوت‌های جدید افغانستان را هفته گذشته تحویل داده است. 

راه اندازی کمپاین بانک مرکزی افغانستان برای ترویج پول افغانی در غرب این کشور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2020
راه اندازی کمپاین بانک مرکزی افغانستان برای ترویج پول افغانی در غرب این کشور
به گزارش اسپوتنیک، سفارت پولند در هند در خبرنامه ای نوشت: بر پایه قراردادی که شرکت امنیتی چاپ پول پولند (PWPW) با افغانستان امضا کرده است، ۳۸۰ میلیون بانک‌نوت (۱۰ افغانی، ۲۰ افغانی، ۵۰ افغانی و ۱۰۰ افغانی) چاپ می‌شود. این قرارداد در سال ۲۰۲۰ میلادی امضا شده است.

سفارت پولند در هند نوشته است، که این بانک‌نوت‌ها با فن‌آوری مدرن و با پوشش ضد آلود‌گی تولید می‌شود که نسبت به بانک‌نوت‌های پیشین در برابر محلول‌های شیمیایی و آلودگی مقاوم است.

به نوشته سفارت پولند در هند، این بانک‌نوت‌ها با لاک‌ یا جلای (Coat4Note) که به روش منحصر شرکت امنیتی چاپ پول پولند تولید شده است، پوشیده شده است که با گرمای بالاتر مشخص می‌شود و بر خصوصیات فزیکی بانک‌نوت‌ها تأثیر مثبت گذاشته است.

موضوع چاپ بانک‌نوت‌های جدید از سوی بانک مرکزی در چند روز گذشته در کشور پرحاشیه و جنجالی بوده است.

یادآوری می کنیم، که شماری از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان گفته‌ بودند، که اجمل احمدی سرپرست ریاست بانک مرکزی که رای تأیید مجلس نمایند‌گان را به دست نیاورده است، می‌خواهد روی این بانک‌نوت‌ها امضا کند.

این در حالی بود، که طبق اعلام بانک مرکزی، اجمل احمدی قرار بود که به پولند سفر و از روند چاپ بانک‌نوت‌ها نظارت کند. بانک مرکزی اعلام کرده است، که سفر اجمل احمدی به پولند برای رفع نگرانی اعضای مجلس نمایند‌گان لغو شده است.

بانک مرکزی گفته بود، که واحدالله نوشیر، سرپرست پیشین بانک مرکزی روی بانک‌نوت‌های جدید امضا کرده است. در تصاویری که از سوی سفارت پولند در هند نشر شده است، نیز امضای واحدالله نوشیر دیده می‎‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала