عبدالله به طالبان؛ از فرصت بوجود آمده برای پایان جنگ استفاده کنید

© @Dr.AbdullahAbdullah/FB عبدالله به طالبان؛ از فرصت بوجود آمده برای پایان جنگ استفاده کنید
 عبدالله به طالبان؛ از فرصت بوجود آمده برای پایان جنگ استفاده کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2021
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با مسئول دانستن طالبان در توقف مذاکرات، از این گروه خواست از فرصت بوجود آمده برای پایان جنگ استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان درباره توقف مذاکرات با طالبان گفت: هیئت افغانستان با صلاحیت کامل در دوحه حضور دارد اما طالبان با بهانه‌تراشی‌های ناموجه و دلایل و انگیزه‌های نامعقول باعث تأخیر در آغاز مذاکرات گردیده است.

ارج گذاری از کارنامه‌ای قهرمان ملی در پاریس؛ سفارت فرانسه از توییت عبدالله به زبان فارسی قدردانی کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
ارج گذاری از کارنامه‌ای قهرمان ملی در پاریس؛ سفارت فرانسه از توییت عبدالله به زبان فارسی قدردانی کرد

عبدالله در بیانیه‌ای نوشت: طالبان به جای بحث و مذاکره پیرامون مسایل اصلی، پایان جنگ و خشونت، مسلمان‌کشی و افزودن به درد و آلام مردم افغانستان، مشغول سفرها و بحث‌های حاشیه‌‌ای است و نیروهای این گروه همچنان به جنگ و خشونت علیه مردم افغانستان ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: ما بر این باور هستیم که فرصت استثنایی برای حل بحران کشور از طریق مذاکره و گفت‌وگو فراهم گردیده و اکنون این وظیفه اسلامی و ملی ما و طالبان است تا از این فرصت برای پایان جنگ استفاده نماییم.

عبدالله همچنین تصریح کرد: اگر عده‌ای به این باور باشند که از راه‌های غیر از مذاکره و گفت‌وگو می‌توانند به مشکلات افغانستان پایان بخشند، مانند همیشه و با استناد به شواهد تاریخی راه اشتباهی را در پیش‌ گرفته‌اند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала