Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

گران‌قیمت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال، 29 ساله شد + عکس

© © Manu Fernandez / Pool via REUTERSÇempionlar Liqasında final həyəcanı: "Bavariya" tarixində altıncı dəfə turnirin qalibi oldu
Çempionlar Liqasında final həyəcanı: Bavariya tarixində altıncı dəfə turnirin qalibi oldu - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2021
عضو شوید
نیمار جونیور ستاره تیم ملی برازیل و باشگاه پاریسن‌جرمن، امروز( 5 فبروری) 29 ساله شد.

به گزارش اسپوتنیک، امروز سالروز تولد نیمار ستاره برازیلی پاریسن جرمن است. او در 5 فبروری 1992 به دنیا آمد تا دنیای فوتبال شاهد درخشش ستارۀ دیگر باشد.

نیمار سابقه بازی در باشگاه‌های سانتوس برازیل و بارسلونای اسپانیا را نیز در کارنامه دارد. او در 19 سالگی و در سال 2011 جایزهٔ بهترین بازیکن سال آمریکای جنوبی را دریافت کرد و به باشگاه‌های بزرگ فوتبال خبر داد که ستاره بزرگ دیگر در راه است.

او با مهارت‌های دریبل‌زنی تکنیکی، تمام کنندگی، جای‌گیری و توانایی استفاده از هردو پا در فوتبال به شهرت رسیده است و باشگاه‌های بزرگ را به خودش علاقه‌مند ساخت.

نیمار که در سال 2013 به بارسلونا پیوست با شایعات تخلف در انتقال وی از سانتوس به بارسلونا روبرو گردید. این شایعه در سال 2015، ثابت شد و باشگاه کاتالانی با جریمهٔ سنگینی روبرو شد.

نیمار در فصل 15-2014 با بارسلونا موفق به کسب سه‌گانهٔ باشگاهی (لالیگا، جام حذفی اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا) شد.

وی در سال 2017 با حرف و حدیث‌های فراوان از بارسلونا جدا شد و به پاریسن جرمن پیوست و تاکنون در این تیم پاریسی توپ می‌زند.

نیمار 6 جام قهرمانی با سانتوس بدست آورد، دو جام قهرمانی با تیم ملی برازیل کسب کرد، 8 جام قهرمانی در ترکیب بارسلونا اسپانیا بدست آورد و 11 قهرمانی در پاریسن جرمن کسب کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала