خلیلزاد در دیدار با وزیر خارجه امریکا درباره آتش بس دایمی در افغانستان گفت و گو کرد

© Secretary Antony Blinken Twitter خلیلزاد در دیدار با وزیر خارجه امریکا درباره آتش بس دایمی در افغانستان گفت و گو کرد
خلیلزاد در دیدار با وزیر خارجه امریکا درباره آتش بس دایمی در افغانستان گفت و گو کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2021
عضو شوید
فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا با وزیر خارجه این کشور درباره روند گفت و گوهای صلح افغانستان و تقویت آتش بس دایمی در این کشور گفت و گو کرد. 

به گزارش اسپوتنیک، انتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا در صفحۀ تویترش نوشته است، که با زلمی خلیل زاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان درباره راه پیشروی در افغانستان، تهدید تروریزم، دستیابی به یک توافق سیاسی عادلانه و با دوام در افغانستان و تقویت آتش‌بس دایمی و جامع بحث و گفت‌وگو کرده‌است.زلمی خلیلزاد نیز در پیام های تویتری اش، که وزیر خارجه امریکا را درباره روند مرور راهکار امریکا در افغانستان آگاه ساخته است.
او نوشته است، که در این نشست درباره راهبرد مشروط امریکا و موضوعی که بتواند به افغانستان صلح بیاورد، آینده امن و با ثبات را برای مردم افغانستان در پی‌داشته باشد و امریکا و متحدانش مصئون باشند که از خاک افغانستان تهدیدی متوجهشان نشود، گفت و گو کرده است. 

یادآوری می کنیم، که سال گذشته ایالات متحده امریکا با گروه طالبان در دوحه توافقنامه ای را امضا کردند که بر پایه این توافق، گروه طالبان باید یورش های خود را بر نیروهای امریکایی پایان دهد، سطح خشونت‌ها در افغانستان را به شدت کاهش دهد و گفت و گوهای صلح با دولت افغانستان را پیش ببرد. امریکا در برابر وعده داد به تدریج از شمار نیروهای خود در افغانستان بکاهد و تا می 2021 آنها را کاملن از افغانستان بیرون کند. 

در حال حاضر، دور دوم گفت و گوها میان هیات دولت افغانستان و گروه طالبان در دوحه جریان دارد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала