آمریکا: تصمیم در مورد نیرو ها در افغانستان تا اواسط سال مشخص می‌شود

© Flickr / Ash Carter / Glenn Fawcettآمریکا: تصمیم در مورد نیرو ها در افغانستان تا اواسط سال مشخص می‌شود
آمریکا: تصمیم در مورد نیرو ها در افغانستان تا اواسط سال مشخص می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا می‌گوید که تصمیم این کشور در خصوص حضور نیروهایش در افغانستان و سایر کشورها تا اواسط سال جاری مشخص خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده روز جمعه به خبرنگاران گفت، این کشور در نظر دارد تا اواسط سال 2021 یک بررسی کامل در مورد لزوم حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان و سایر کشورها انجام دهد.

سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده "پنتاگون دراین مورد گفت: "ما انتظار داریم که این [روند] تا اواسط سال به پایان برسد."

وی همچنین از صحبت تلفنی رئیس جمهور غنی با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا خبر داد.

خلیلزاد در دیدار با وزیر خارجه امریکا درباره آتش بس دایمی در افغانستان گفت و گو کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2021
خلیلزاد در دیدار با وزیر خارجه امریکا درباره آتش بس دایمی در افغانستان گفت و گو کرد

به گفته سخنگوی پنتاگون در این مکالمۀ تلفنی، هر دو جانب در مورد روابط میان دو کشور و انکشافات اخیر در پروسه صلح افغانستان، بحث و تبادل نظر نمودند.

کربی در ادامه افزود،  وزیر دفاع آمریکا ضمن اینکه از قربانی های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ستایش کرد، گفت که حکومت جدید کشورش از صلح پایدار که به نفع افغان ها باشد و آتش بس دایمی در نتیجه آن بدست آید، حمایت می کند.

 پیش از این گزارش های به نشر رسیده بود که ایالات متحده آمریکا نمی خواهد که یک بار دیگر گروه القاعده در افغانستان قوت بیگیرد، پس به همین علت ماموریت عساکر این کشور در افغانستان ادامه خواهد یافت.

از سوی هم،آمریکا طالبان را در عملی کردن تعهدات  توافق نامه دوحه ناکام خوانده وزیر خارجه این کشور گفته بود که توافق سال 2020 با طالبان را ارزیابی خواهد کرد.

وزارت دفاع ایالات متحده این اظهارات را درحالی مطرح می کند که پیش از این سهیل شاهین سخنگوی گروه طالبان در صحبت با خبرنگاران ایرانی گفت که اگر عسکر آمریکا از افغانستان بیرون نشوند به جنگ خود ادامه خواهند داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала