Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

با ارزش‌ترین ترکیب‌های فوتبال در جهان؛ لیورپول در صدر، رئال نهم

© AP Photo / Phil NobleLiverpool 30 yıllık şampiyonluk özlemini rekorlarla dindirdi
Liverpool 30 yıllık şampiyonluk özlemini rekorlarla dindirdi - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
عضو شوید
وب‌سایت ترانسفر مارکت با ارزش‌ترین تیم‌های فوتبال جهان را معرفی کرده است که لیورپول، من سیتی و بایرن به ترتیب اول تا سوم هستند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس آمار سایت قیمت گذاری ترانسفرمارکت، رئال مادرید در حال حاضر نهمین ترکیب ارزشمند دنیای فوتبال را دارد که فاصله زیادی تا بالای جدول دارد و حتی باشگاه هایی نظیر بارسلونا و اتلتیکو هم بالاتر از رئال هستند.

لیورپول با 1100 میلیون یورو، ارزشمندترین ترکیب دنیا را دارد و سیتی با 1060 ، بایرن با 893.5  در رده های بعدی هستند. بارسلونا با 807 میلیون یورو پنجم است، اتلتیکو با 769 میلیون یورو هفتم و رئال مادرید با 742 میلیون یورو نهم هستند.

ارزش ترکیب رئال مادرید کم و کم تر می شود. رئال مادرید از سویی دوازدهمین ترکیب مسن را در میان لیگ های بزرگ اروپا دارد. افت قیمت بازیکنانی نظیر هازارد و ایسکو و توقف پیشرفت بازیکنانی همچون وینیسیوس و رودریگو باعث شده تا ترکیب رئال مادرید این قدر کم ارزش شود.

رئال مادرید نیاز به انقلاب دارد. بحران کرونا باعث شد تا باشگاه در تابستان بعدی نتواند بازیکنان مورد نظرش را بخرد.  رئال مادرید که زمانی یکی از ارزشمندترین ترکیب های بازیکنان دنیا را داشت و بازیکنانی نظیر موراتا، خامس، کواچیچ و … روی نیمکتش بودند، حالا شرایطی کاملا متفاوت را دارد.در حال حاضر هشت تیم در دنیا ترکیبی ارزشمندتر از رئال دارند.

​ میانگین ارزش بازیکنان ترکیب رئال مادرید 33.73 میلیون یوروست که از نظر میانگین، رئال در رتبه چهارم پس از سیتی، لیورپول و اتلتیکو قرار می گیرد. یکی از دلایل افت ارزش ترکیب رئال این است که در حال حاضر فقط 22 بازیکن در لیست بزرگسالان رئال هستند در حالی که لیورپول، بایرن یا چلسی 29 بازیکن با احتساب محصولات آکادمی خود در لیست دارند. البته اگر بخواهیم همه چیز را متعادل تر کنیم، کافی است که 18 بازیکن ارزشمند هر باشگاه را در نظر بگیریم که از این حیث نیز رئال به رتبه هشتم نزول می کند.

هیچ بازیکنی از رئال مادرید در میان 25 بازیکن ارزشمند دنیای فوتبال نیست. امباپه با 180 میلیون یورو ارزشمندترین است. کورتوا با 75 میلیون یورو ارزشمندترین بازیکن ترکیب رئال است که در رتبه 27 قرار دارد. دومین رئالی ، والورده با 70 میلیون یوروست که در رتبه 31 قرار دارد.

بارسا  دو بازیکن در میان 25 نفر اول دارد : فاتی و مسی با 80 میلیون یورو. اتلتیکو نیز ژآئو با 100 و اوبلاک با 90 میلیون یورو را دارد.

یکی دیگر از دلایل افت ارزش ترکیب رئال مربوط به میانگین سنی تیم است که 27.9 سال است. طبیعتا هر چقدر سن بازیکنان به سمت بازنشستگی می رود، ارزش کمتری پیدا می کنند .

فروش بازیکنانی نظیر رگیلون، سبایوس، اشرف، کوبو، اودگارد، یوویچ و … باعث کم ارزش شدن ترکیب شده است. فقط سه تیم در لالیگا ترکیبی مسن تر از رئال دارند که بتیس با 28.4 ، سویا با 28.3 و لوانته با 28.1 بالاتر از رئال هستند. البته یووه نیز با 28.5 سال ترکیبی مسن تر از رئال مادرید دارد.

از سویی افت هازارد و ایسکو نیز در این کم ارزش شدن ترکیب رئال نقش دارد. هازارد در حال حاضر فقط 50 میلیون یورو می ارزد یعنی یک سوم ارزشی که در زمان پیوستن به رئال داشت. ارزش ایسکو نیز به 20 میلیون یورو رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала