بلومبرگ: ساخت واکسن «اسپوتنیک وی» بزرگترین پیشرفت علمی روسیه از زمان شوروی است

© Photo / RDIFبلومبرگ: ساخت واکسن «اسپوتنیک وی» بزرگترین پیشرفت علمی روسیه از زمان شوروی است
بلومبرگ: ساخت واکسن «اسپوتنیک وی» بزرگترین پیشرفت علمی روسیه از زمان شوروی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
عضو شوید
نشریه بلومبرگ، واکسن «اسپوتنیک وی» را یکی از بزرگترین پیشرفتهای علمی از زمان اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی نامید.

برتری واکسن اسپوتنیک وی روسی از دید کارشناسان امریکایی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2021
برتری واکسن اسپوتنیک وی روسی از دید کارشناسان امریکایی
به گزارش اسپوتنیک، نشریه بلومبرگ نوشت: واکسن روسی «اسپوتنیک وی» در برابر ویروس کرونا یکی از بزرگترین موفقیت های علمی روسیه از زمان اتحاد جماهیر شوروی است. 

در این روزنامه اشاره شده است، که جهان تحت تأثیر مقاله مجله علمی و معتبر The Lancet از نتایج مرحله سوم آزمایش بالینی این واکسن قرار گرفت. این نشریه نشان داد، که «اسپوتنیک وی» از اثر گذاری کمتری نسبت به واکسن های آمریکایی و اروپایی نداشته و بسیار موثرتر از واکسن های ساخت چین است.


پس از انتشار این مقاله، بسیاری از کشورها به داروهای روسی علاقه مند شدند و به معنای واقعی کلمه برای آن صف کشیدند. بیش از 19 کشور پیش از این واکسن «اسپوتنیک وی» را تأیید کرده اند.

اوکسانا آنتوننکو، مدیر مشاور شرکت Control Risks به بلومبرگ گفت: موفقیت این واکسن می تواند نفوذ ژئوپلیتیک روسیه، به ویژه در آمریکای لاتین را افزایش دهد.

ریچارد هورتون، مدیر مسئول «لنست» گفت: من واقعاً فکر می کنم این واکسن روسی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گیرد، اما نه به سرعت. وی افزود؛ این فرآیند ممکن است چندین ماه طول بکشد، به این دلیل که سازمانهای نظارتی باید جزئیات واکسن را دریافت کنند.

جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی ابراز امیدواری کرد که واکسن «اسپوتنیک وی» روسیه مراحل صدور تاییدیه در اتحادیه اروپا را پشت سر بگذارد.

در تاریخ چهارم فوریه مشخص شد که مقاله The Lancet در مورد اثربخشی «اسپوتنیک وی» رهبران اروپایی را وادار به گفتگو در خصوص استفاده از واکسن روسی در خاک خود کرده است. وزارت بهداشت آلمان به ایزوستیا گفت که آنها در حال ساخت و تأیید واکسن با روسیه هستند.

در تاریخ دوم فیبروری سال روان نشریه معتبر «لنست» نتایج مرحله سوم آزمایشات بالینی واکسن «اسپوتنیک وی» را منتشر کرد که براساس آن این واکسن کارایی 91.6٪ خود را را نشان داده است.

یادآوری می کنیم، که در ماه اگوست سال گذشته وزارت بهداشت روسیه نخستین واکسن ضد کرونا در جهان را که از سوی مرکز تحقیقات گامالیه و بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه تهیه شده بود، ثبت کرد. این واکسن در دو دوز تهیه شده که به فاصله سه هفته از هم تزریق می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала