سازمان جهانی بهداشت: شیوع کرونا کندتر شده است

© AP Photo / Ng Han Guanسازمان جهانی بهداشت: شیوع کرونا کندتر شده است
سازمان جهانی بهداشت: شیوع کرونا کندتر شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
عضو شوید
یک کارشناس سازمان بهداشت جهانی در اظهاراتی از کاهش انتشار ویروس کرونا در جهان خبر داد.

ماریا وان کرکوف  کارشناس ارشد سازمان بهداشت جهانی در اظهاراتی در یک نشست توجیهی در مقر این سازمان گفت که میزان شیوع ویروس کرونا در جهان در حال کاهش است.

وی گفت: "این لحظه خوبی است تا خاطر نشان کنیم که ما شاهد كاهش تعداد موارد  ابتلا و"آلودگی" در شماری از كشورها هستیم."

به گفته کارشناس سازمان بهداشت جهانی، این امر در درجه اول با استفاده از اقداماتی علیه قطع زنجیره انتقال ویروس انجام شد. وی واکسیناسیون را یکی دیگر از "ابزار فوق العاده قدرتمند" در مبارزه با ویروس کرونا خواند.

هشدار سازمان بهداشت جهانی از افزایش مرگ و میر های ناشی از کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
هشدار سازمان بهداشت جهانی از افزایش مرگ و میر های ناشی از کرونا

با این حال ، کرکوف  به رهبران کشورهای  که در آنها تعداد موارد جدید COVID-19 در حال کاهش اس ، توصیه کرد که نظارت بر رعایت اقدامات بهداشتی را متوقف نکنند.

پیش از این، تدروس ادهانوم گبریسوس ، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، در یکی از جلسات خبری معمول این آژانس که به طور مجازی از دفتر مرکزی آن در شهر ژنو برگزار شده بود، اعلام کرد که تعداد موارد جدید مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان، برای سومین هفته متوالی نزول کرده است.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت در حالی که بسیاری از کشورها همچنان شاهد افزایش موارد COVID-19  هستند، ولی این باز خبر دلگرم کننده‌ای است.

آقای ادهانوم گفت این نشان می‌دهد که ویروس کرونا، حتی سویه‌های جهش یافته جدیدش قابل کنترل است و با اقدامات اثبات شده بهداشت عمومی مثل فاصله‌گیری اجتماعی، استفاده از ماسک صورت، و رعایت بهداشت، می توان از ابتلا به بیماری جلوگیری کرد.

البته او هشدار داد که جهان قبلاً نیز به این مرحله رسیده بود، و وقت آن نیست که اقدامات سخت‌گیرانه کنار گذشته شوند.

ادهانوم گفت که همزمان با گسترش واکسیناسیون در سراسر جهان، رعایت اقدامات ایمنی نیز همچنان امری مهم است. او گفت کنترل شیوع ویروس کرونا از مرگ و میر جلوگیری می‌کند، احتمال ظهور سویه‌های جدید ویروس کرونا را کاهش می‌دهد، و «ما را از بابت تاثیرگذاری واکسن مطمئن می‌‌کند.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала