ساخت داروی تقویت کننده واکسن کرونا

© Sputnik / Georgy Zimarev /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت داروی تقویت کننده واکسن کرونا
ساخت داروی تقویت کننده واکسن کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
عضو شوید
دانشمندان یک ماده‌ای را ایجاد کردند که کارآیی واکسن ضد ویروس کرونا را تشدید می‌بخشد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان آمریکایی یک ترکیب کمکی ایجاد کرده اند که با هدایت مستقیم ماده فعال به غدد لنفاوی، جایی که پاسخ های ایمنی ذاتی و سازگار ایجاد می شود  اثر واکسن ها را در برابر ویروس کرونا افزایش می دهد.

نتایج این مطالعه در تاریخ 5 فبروری در Science Advances منتشر شد.

داروی کمکی جدید AMP-CpG  نام دارد و توسط متخصصان شرکت دارویی ElicioTherapeutics ساخته شده است. آزمایش دارو روی موش ها نشان داد که این ماده می تواند با حفظ سطح اولیه دارو، دوز واکسن ها را 10 برابر کاهش دهد.

Шприц с лекарством - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2021
کشف واکسن تقلبی کرونا در چین

این داروی در اصل به عنوان  ماده کمکی برای واکسن های سرطان ساخته شده بود، اما دانشمندان ثابت کردند که این دارو را می‌توان با واکسن های کرونا که حاوی حوزه اتصال گیرنده های پروتئین  موسوم به SARS-CoV-2 (Spike RBD)نیز استفاده کرد.

مهمترین نقطه قوت دارو این است که پروتئین میزبان را هدف قرار می‌دهد، نه پروتئین ویروس را، و این واقعاً هیجان‌انگیز است، زیرا با هدف قرار دادن پروتئین میزبان (انسانی)، اثربخشی مهارکننده در اثر جهش‌هایی که ممکن است در ویروس رخ دهد، تغییر نخواهد کرد.  با استفاده از داروی کمکی، امکان واکسیناسیون تعداد بسیار بیشتری از افراد در جهان را فراهم خواهد شد. 

ویروس کرونا تاکنون 103 میلیون و 138 هزار و 553 نفر را در سراسر دنیا آلوده کرده است و منجر به مرگ دو میلیون و 229 هزار و 504 نفر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала