امارات شبکه سایبری با هدف جاسوسی از قطر تاسیس کرده‌است

© REUTERS / Kacper Pempel/Files امارات شبکه سایبری با هدف جاسوسی از قطر تاسیس کرده‌است
امارات شبکه سایبری با هدف جاسوسی از قطر تاسیس کرده‌است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2021
عضو شوید
روزنامه نیویورک تایمز روز شنبه در گزارشی نوشت که امارات متحده عربی یک شبکه سایبری برای جاسوسی از قطر تأسیس کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: برخی از هکرهایی که در این شبکه جاسوسی فعالیت می کنند از اعضای پیشین آژانس امنیت ملی امریکا هستند.

به نوشته این روزنامه، دولت ابوظبی حقوق و مزایای عالی برای اعضای این شبکه جاسوسی که در سال 2014 میلادی با هدف انجام فعالیت های اطلاعاتی و جاسوسی علیه قطر تأسیس شده، ارائه کرده است.

در گزارش این روزنامه امریکایی آمده است: این شبکه جاسوسی خانواده سلطنتی قطر و مقام های پیشین فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) هدف قرار دادند.

براساس این گزارش، اعضای این شبکه همچنین احتمالا ایمیل های شخصیت های بلندپایه امریکایی را نیز هک کردند.

پیش از این نیز همکاری سایبری سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) با امارات متحده عربی باعث نگرانی فعالان حقوق بشر در این کشور شده بود.

ابوظبی برای کنترول کامل سیستم امنیت سایبری شرکت «دارک متر» را در سال 2015 میلادی توسط یک تاجر اماراتی تأسیس کرد که از همان سال به مرکز اصلی فعالیت‌های جاسوسی سایبری ابوظبی تبدیل شد.

درحالی نیویورک تایمز از جاسوسی امارات متحده عربی از قطر خبر می دهد که این کشور اخیرا روابط خود را با دوحه که از 15 خردادماه سال 1396 به همراه عربستان سعودی، مصر و بحرین قطع کرده بود ازسر گرفته است.

این کشورها در چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که 16 جدی در شهر العُلا با هدف آشتی و مصالحه بین اعضا به میزبانی عربستان برگزار شد، با امضای توافقنامه و صدور بیانیه‌ای، به اختلافات خود با دوحه پایان دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала