سپاسگزاری ارگ ریاست جمهوری و وزارت خارجه افغانستان از هند به خاطر واکسین کرونا

© Official Facebook Page of the Ministry of Foreign Affairs of the Islamic Republic of Afghanistan.سپاسگزاری ارگ ریاست جمهوری و وزارت خارجه افغانستان از هند به خاطر واکسین کرونا
سپاسگزاری ارگ ریاست جمهوری و وزارت خارجه افغانستان از هند به خاطر واکسین کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2021
عضو شوید
سرپرست وزارت صحت افغانستان گفته است، که ۵۰۰ هزار دوز واکسین کرونا «کویشیلد» ساخت هند، از طریق اتحادیه جهانی تأمین واکسین (کواکس) به افغانستان فرستاده شده است.
جریان انتقال واکسین هندی به کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2021
واکسین همراه با پیام هند به کابل رسید: «همیشه کنار دوستان می‌مانیم»

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان به خاطر فرستادن واکسین کرونا از سوی دولت هند نوشت: دولت جمهوری اسلامی افغانستان از محموله ۵۰۰ هزار دوز واکسین کرونا کمک جمهوری هند که صبح امروز به میدان هوایی بین المللی کابل رسید، سپاسگزاری می کند.
ارگ افزوده است، که رئیس جمهور غنی، از کمک به موقع حکومت و مردم هند به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان، ابراز امتنان می نماید.
در ادامه این سپاسنامه آمده است، که رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به وزارت صحت عامه هدایت داده است، که این واکسین ها در مرحله اول به نیروهای قهرمان امنیتی و دفاعی، پرسونل طبی افغانستان و سایر اقشاری که در صف مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند، تطبیق گردد.

در پیوند به فرستادن واکسین کرونا از سوی هند، وزارت امور خارجه افغانستان هم با انتشار پیام سپاسگزاری نوشته است، که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان از کمک و ارسال نخستین محمولهٔ واکسین کویید-۱۹ (کووی شیلد) از سوی کشور دوست و همکارِ راهبردی، هندوستان، صمیمانه سپاسگزاری و قدردانی می‌کند.
این وزارت افزوده است، که اهدای پنجصد هزار دوز واکسین در شرایط دشوار مبارزه با این ویروس نشاندهندهٔ سخاوت و حسن همکاری دولت جمهوری هند با دولت و مردم افغانستان است.
در پایان این سپاسنامه آمده است، که وزیر امور خارجهٔ هند آقای جی شنکر در صحبت تیلفونی با حنیف اتمر وزیر امور خارجهٔ افغانستان به تاریخ ۸ جنوری، ضمن صحبت روی تقویت همکاری‌های دوجانبه، از کمک پنجصدهزار دوز واکسین کرونا برای افغانستان خبر داده بود.

یادآوری می کنیم، که وحیدالله مجروح سرپرست وزارت صحت افغانستان گفته است، که ۵۰۰ هزار دوز واکسین کرونا «کویشیلد» ساخت هند، از طریق اتحادیه جهانی تأمین واکسین (کواکس) به افغانستان فرستاده شده است.

وزیر خارجه هند نیز فرستاده شدن واکسین از کشورش به افغانستان را «ایستادن همیشگی با دوستان» خوانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала