شورای امنیت سازمان ملل از ادامۀ روابط طالبان با القاعده پرده برداشت

© REUTERS / Eduardo Munozشورای امنیت سازمان ملل از ادامۀ روابط طالبان با القاعده پرده برداشت
شورای امنیت سازمان ملل از ادامۀ روابط طالبان با القاعده پرده برداشت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2021
عضو شوید
بیست‌وهفتمین گزارش «گروه تحلیل و نظارت از تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه گروه القاعده، داعش و گروه‌ها و نهادهای وابسته به آن‌ها» از ادامهٔ روابط طالبان با گروه القاعده و سایر گروه‌های تروریستی پرده بر‌می‌دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وزارت خارجه افغانستان، بر اساس گزارش «گروه تحلیل و نظارت از تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه گروه القاعده، داعش و گروه‌ها و نهادهای وابسته به آن‌ها» که به تاریخ 3 فبروری منتشر شد، رابطهٔ طالبان با القاعده، داعش و برخی از گروه‌های تروریستی دیگر هنوز پابرجا و محکم بوده و کشته‌شدن چندین فرمانده القاعده به‌شمول حسام عبدالرؤوف، معروف به ابو محسن المصری، در مناطق تحت کنترول طالبان، گواه این مدعاست.

گزارش یادشده همچنان از  تهدیدات و هماهنگی میان تحریک طالبان پاکستان، گروه‌های تروریستی منطقه‌یی و گروه جهاد اسلامی که با صد جنگجوی فعالِ تحت حمایت و کنترول طالبان در ولایات فاریاب و کندز فعالیت دارند،‌ نیز یادآوری می‌کند.

با توجه به این یافته‌ها، گروه تحلیل و نظارت وضعیت در افغانستان را چالش برانگیز و معروض به تهدیدهای گروه‌های تروریستی می‌داند.

وزارت امور خارجه می‌گوید که دولت افغانستان ضمن استقبال از یافته‌هیا گزارش نامبرده، بر موضع برحق خود مبنی بر عدم پابندی طالبان به تعهدات شان تاکید می‌کند.

این وزارتخانه می‌گوید: از شرکای بین‌المللی به‌شمول سازمان ملل می‌خواهیم تا طالبان و حامیان‌شان را وادار به پذیرش آتش‌بس، ختم قتل‌های هدفمند و قطع رابطه با گروه‌های تروریستی نمایند تا زمینه برای گفتگوهای معنادار صلح و دستیابی به راه حل سیاسی به‌منظور برقراری صلح پایدار در افغانستان مساعد شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала