پرتاب ماهواره‌ های استارلینک به تعویق می افتد

© Sputnik / NASA /  مراجعه به بانک تصاویر پرتاب ماهواره‌ های استارلینک به تعویق می افتد
پرتاب ماهواره‌ های استارلینک به تعویق می افتد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2021
عضو شوید
اسپیس ایکس اعلام کرد: پرتاب برنامه ریزی شده یک دستگاه پرتاب سنگین فالکون-۹ در روز یکشنبه با ۶۰ مینی ماهواره دیگر برای پر کردن صورت مداری از پوشش جهانی اینترنت استارلینک لغو شده است.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت اسپیس ایکس پرتاب ماهواره‌ های استارلینک خود را برای بررسی بیشتر تقویت کننده موشک به تاخیر انداخت.

​اسپیس ایکس با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توییتر این موضوع را اعلام و اظهار کرد، که پیش از پرتاب ماهواره ‌ها قصد بررسی بیشتر تقویت کننده‌ ها را دارند. این شرکت پایان هفته آینده را برای پرتاب ماهواره ‌ها در نظر گرفته است اگرچه تاریخ و زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

اسپیس ایکس تقویت کننده ‌های موشک خود را پرتاب کرده و پس از از فرود آمدن آنها مجددا آنها را پرتاب می ‌کند. استفاده مجدد از موشک‌ ها از اولویت ‌های اسپیس ‌ایکس و بنیانگذار و مدیرعامل میلیاردر آن ایلان ماسک است.

اسپیس ایکس در ابتدا روز پنج ‌شنبه هفته گذشته را برای پرتاب این گروه از ماهواره‌ ها در نظر گرفته بود که آن پرتاب هم به تعویق افتاد و به روز جمعه موکول شد.

دومین تعویق هم روز جمعه اعلام شد و آنها پرتاب را به امروز موکول کردند که این بار هم پرتاب انجام نشد. قرار بود امروز این پرتاب در ساعت 4:31 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی از مرکز فضایی کندی در فلوریدا انجام شود.

هنگامی که این عملیات انجام شود، یک موشک فالکون-9 نوزدهمین گروه از ماهواره ‌های استارلینک شامل 60 ماهواره را به مدار زمین پرتاب خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала