صالح: بیشتر زندانیان رها شدۀ طالبان به میدان جنگ برگشته‌اند

© Photo / Facebook account of FVP Afghanistanصالح: بیشتر زندانیان رها شدۀ طالبان به میدان جنگ برگشته‌اند
صالح: بیشتر زندانیان رها شدۀ طالبان به میدان جنگ برگشته‌اند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2021
عضو شوید
معاون نخست ریاست جمهوری می‌گوید که طالبان به توافقنامه دوحه پایبند نبوده و بیشتر زاندانیان رها شدۀ این گروه به میدان جنگ برگشته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری می‌گوید که طالبان به توافقنامۀ دوحه پایبند نبوده و از میان 5500 زندانی آزاد شدۀ این گروه، 85 درصد آنان دوباره به میدان‌های جنگ برگشته اند.

امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
صالح: یک عامل دیگر حمله بر دانشگاه کابل بازداشت شد

وی می‌گوید: از میان 5500 زندانی رها شدۀ طالبان، 85 درصد آنان دوباره به میدان‌های جنگ [علیه ارتش افغانستان] برگشته‌اند. صالح گفته است که طالبان حسن نیت دولت افغانستان را ضعف تلقی کرده‌اند. وی خاطرنشان کرد که این شواهد دیگری است طالبان به توافقنامه دوحه پایبند نیستند.

در ماه جنوری آقای صالح در صفحهٔ فیسبوکش نگاشته بود، دلیل اصلی افزایش واقعات ترور در شهرهای بزرگ این کشور این است که زندانیان گروه طالبان فکر می‌کنند بخشیده می‌شوند.

آقای صالح نوشته بود: یکی از راه حل‌های اساسی این معضله، اعدام شماری از دستگیر شدگان است. این دستگیر شدگان باید اعدام شوند تا درس عبرت برای متباقی گردد.

یادآوری می‌کنیم، که در اواخر ماه فبروری در مراسمی در قطر ایالات متحده امریکا و طالبان نخستین توافقنامه صلح را پس از 18 سال جنگ امضا کردند، که در آن بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان در جریان 14 ماه و آغاز گفتگوهای میان افغانستانی پس از آزادی زندانیان دو طرف پیش‌بینی شده است. ارتش امریکا به‌عنوان بخشی از پیش شرط های این توافقنامه پنج پایگاه در افغانستان را ترک کرد. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین امریکا تایید کرده بود که در آینده نزدیک شمار نیروهای امریکایی در این کشور به 4 هزار سرباز کاهش می‌یابد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала