حمایت آمریکایی ها از ممنوعیت ترامپ به فعالیت در پست های دولتی

© REUTERS / CARLOS BARRIAحمایت آمریکایی ها از ممنوعیت ترامپ به فعالیت در پست های دولتی
حمایت آمریکایی ها از ممنوعیت ترامپ به فعالیت در پست های دولتی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2021
عضو شوید
نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد اکثر شهروندان آمریکایی از عدم اجازه به ترامپ برای فعالیت در پست‌های دولتی و عمومی را حمایت می کنند

به گزارش اسپوتنیک،نتایج یک نظرسنجی جدید که اخیرا سوی ABC News و Ipsos انجام شد، نشان داده است که اکثریت آمریکایی‌ها  (56 در صد) معتقدند مجلس سنای این کشور باید در جریان محاکمه مربوط به استیضاح دونالد ترامپ، این رئیس جمهور سابق کشورشان را محکوم کرده و تصدی سمت‌های دولتی فدرال توسط وی در آینده را ممنوع کند.

همانطور که گفته شد ، 56 در صد از پاسخ دهندگان از هر دو اقدام حمایت می‌کنند، در حالی که حال 43 درصد دیگر به محکومیت رئیس جمهور پیشین آمریکا موافق نیستند.

بایدن: ترامپ نباید از اطلاعات محرم آگاه شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
بایدن: ترامپ نباید از اطلاعات محرم آگاه شود

حمایت از محکومیت ترامپ عمدتا بر مبنای گرایشات حزبی صورت گرفت. بیش از 9 نفر از هر ده دموکرات شرکت کننده در این نظرسنجی هم از محکوم کردن ترامپ و هم از ممنوع ساختن تصدی سمتهای دولتی توسط وی در آینده حمایت کرده در حالی که از هر ده جمهوریخواه هشت تن با هر دو مخالفت کردند.

طبق این نظرسنجی ، 15 درصد جمهوری خواهان از  علیهاتهامات رئیس جمهور سابق حمایت می کنند. در میان دموکرات ها، حمایت ار این روند به مراتب بیشتر (92 در صد) است

نظرسنجی مشترک ABC News و شرکت تحقیقاتی Ipsos در روز های 5 - 6 فبروری 2021 انجام شد که 508 نفر در آن شرکت کردند. حاشیه خطا 4.8 درصد است.

بر اساس برنامه ریزی قرار است محاکمه برای استیضاح دونالد ترامپ فردا 9 فبروری رئیس جمهور سابق از بابت اتهامات مربوط به تحریک به اغتشاش ششم جنوری در کنگره آمریکا برگزار شود. حامیان دونالد ترامپ در ششم جنوری در تلاش برای مختل کردن کار کنگره در شمارش آرای الکترال که نشان دهنده پیروزی جو بایدن در انتخابات بود، وارد ساختمان کنگره آمریکا شدند.

دونالد ترامپ، 54مین رئیس‌جمهور آمریکا، در حال حاضر سومین رئیس‌جمهوری است که در تاریخ ایالات متحده توسط مجلس نمایندگان استیضاح می‌شود.

 در تاریخ آمریکا فقط دورئیس‌جمهوری، اندرو جانسون و بیل کلینتون، استیضاح شده‌اند. ولی در ادامه دادرسی استیضاح، مجلس سنا هیچیک از آنها را از کار برکنار نکرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала