سطح خشونت طالبان افزایش یافته است.

© Sputnik / David B. Gleasonپنتاگن
پنتاگن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2021
عضو شوید
پنتاگن به این عقیده است که که خشونت طالبان در افغانستان افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال فرانک مکنزی، قوماندان قوای مرکزی (CENTCOM)  ایالات متحده معتقد است که سطح خشونت طالبان رادیکال در افغانستان هنوز هم غیر قابل قبول و بالا است.

وی طی سمینار آنلاین، که توسط موسسه واشنگتن برای شرق میانه برگزار شد، صحبت کرده گفت که طالبان به خشونت شدید، ترور های هدفمند در سراسر کشور، حملات مکرر به نیروهای افغان ادامه می دهند. وی افزود، گرچه طالبان از حمله به واحدهای ائتلاف و ایالات متحده جلوگیری می کردند، اما سطح خشونت خیلی زیاد است" .

سفیر پیشین پاکستان در امریکا: به باور طالبان با بازگرداندن امارت اسلامی صلح برپا می شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
سفیر پیشین پاکستان در امریکا: به باور طالبان با بازگرداندن امارت اسلامی صلح برپا می شود

مکنزی گفت: "ما همچنان اقدامات طالبان را بررسی می کنیم و من می دانم که دولت جدید ایالات متحده در حال بررسی دقیق راه پیشبرد توافق صلح در فبروری 2020 است."

رئیس CENTCOM درباره طالبان گفت: " اگر طالبان می خواهند که ما به وطن خود برویم، آنها باید همچنین کاری را انجام دهند."

به گفته وی، "همه موافق اند" که بهترین گزینه برای عادی سازی اوضاع افغانستان، حل و فصل از طریق مذاکرات "بین افغانها" است.

این قوماندان امریکائی اطمینان داد: "هیچ کس این تز اصلی را زیر سوال نمی برد." با این همه، او متقاعد شده است که "برای حل بحران افغانستان یک رویکرد مشروط مورد نیاز است؛ هر دو جناح باید نشان دهند که آماده یافتن مسیر سیاسی اند ".

مكنزي افزود: "صادقانه بگويم ، من از اقدامات طالبان تا كنون نگران هستم." وی تأیید کرد که قبلاً نظرات خود را در این مورد با رهبری سیاسی ایالات متحده در میان گذاشته است.

دولت فعلی امریكا به رهبری جو بایدن رئیس جمهور پیش از این هشدار داده بود كه پس از بررسی چگونگی تحقق طالبان در توافقنامه صلح ، تصمیمات بیشتری درباره افغانستان از جمله خروج نیروهای امریكایی از آن كشور در جنوب غربی آسیا اتخاذ خواهد كرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала