آمریکا به شورای حقوق بشر سازمان ملل باز می‌گردد

© REUTERS / Denis Balibouse آمریکا به شورای حقوق بشر سازمان ملل باز می‌گردد
 آمریکا به شورای حقوق بشر سازمان ملل باز می‌گردد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2021
عضو شوید
مقامات آمریکایی از تصمیم دولت بایدن برای بازگشت این کشور به شورای حقوق بشر سازمان ملل خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس به اشاره از منابع ناشناس، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه بازگشت ایالات متحده به شورای حقوق بشر سازمان ملل را به عنوان ناظر اعلام خواهد کرد.

خروج امریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2018
خروج امریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل

در سال 2018، ایالات متحده خروج خود از شورای حقوق بشر سازمان ملل را اعلام کرد. نمایندگان دولت رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ بارها از کمیته عالی حقوق بشر به دلیل "تعصب" نسبت به اسرائیل انتقاد کرده اند و همچنین در مورد عضویت ونزوئلا، چین و کوبا در این شورای نظر منفی داشتند.

به گفته این آژانس ، بلینکن و یک دیپلمات ارشد آمریکایی در ژنو روز دوشنبه اعلام خواهند کرد که واشنگتن به عنوان ناظر به شورا بازمی گردد ، اما برای عضویت کامل در آن تلاش خواهد بود.

یک منبع ارشد دولت فعلی ایالات متحده که نخواستند نامشان فاش شود، گفت که معتقد است که این شورا باید اصلاح شود ، اما آسانترین راه برای ایجاد تغییر از طریق تعامل است. به گفته وی ، "یک مجمع مهم برای کسانی است که علیه استبداد و بی عدالتی در سراسر جهان می جنگند".

با این حال حتی در صورت پیروزی در انتخاباتی که ماه اکتبر برگزار می‌شود، مجمع عمومی سازمان ملل متحد باید نظر نهایی خود را دراین باره اعلام کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала