خواست اسلواکی برای آغاز مذاکرات با روسیه در زمینه واکسن کرونا

© Photo / Russian Direct Investment Fundخواست اسلواکی برای آغاز مذاکرات با روسیه در زمینه واکسن کرونا
خواست اسلواکی برای آغاز مذاکرات با روسیه در زمینه واکسن کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2021
عضو شوید
رئیس سابق پارلمان اسلواکی از مقامات این کشور خواسته است تا برای آغاز مذاکرات با روسیه زمینه واکسن اسپوتنیک وی ضد کرونا دست به کار شوند.

به گزارش اسپوتنیک، آندره دانکو ، رهبر حزب ملی و رئیس سابق پارلمان اسلواکی از مقامات این کشور خواست که مذاکرات با روسیه در زمینه تهیه واکسن ضد کرونای اسپوتنیک وی Sputnik V را آغاز کنند.

دانکو به مقامات آن کشورتوصیه کرد: "در مورد تولید احتمالی واکسن روسی در اسلواکی برای مردم به  داستان سرایی نپردازید". "هیچ کس از روسیه قرار نیست Sputnik V را در اسلواکی تولید کند ، حتی اگر کسی در اینجا بخواهد. بهتر است مذاکرات با طرف روسی در مورد تهیه این واکسن در خود اسلواکی آغاز شود. "

ثبت واکسن اسپوتنیک وی در نیکاراگوئه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
ثبت واکسن "اسپوتنیک وی" در نیکاراگوئه

پیشتر جورپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در جریان دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که اروپا و روسیه بتوانند در زمینه‌های مختلف از جمله استفاده از واکسن روسی «اسپوتنیک وی» با یکدیگر همکاری کنند.

وی تولید و اثبات کارایی واکسن روسی «اسپوتنیک وی» را «خبری خوب برای بشریت» خواند و ابراز امیدواری کرد که این واکسن برای استفاده گسترده به تایید آژانس دارویی اروپا نیز برسد.

واکسن اسپوتنیک وی نخستین واکسن کرونا در روسیه را مرکز گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه با همکاری وزارت دفاع روسیه می سازد و تاکنون میلیون ها  دوز از این واکسن تولید شده است.  

گفتنی است که نشریه معتبر علمی «لنست» به تازگی در گزارشی نتایج مثبت آزمایش‌های انجام گرفته روی افراد داوطلب دریافت کننده واکسن اسپوتنیک را مورد تایید قرار داده است.

بنا به گزارش لنست، نتایج منتشر شده از روند آزمایش‌های صورت گرفته روی دریافت کنندگان واکسن روسی «اسپوتنیک‌ وی» حکایت از آن دارد که این واکسن عوارض جانبی بسیار اندکی دارد و تا حدود 92 درصد بر ایمن‌سازی بدن در برابر ویروس کرونا کارایی دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала