امریکا پیش‌شرط برجام را تکرار کرد؛ ایران اول برگردد

© Sputnik / Natalya Silverstova /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا پیش‌شرط برجام را تکرار کرد؛ ایران اول برگردد
امریکا پیش‌شرط برجام را تکرار کرد؛ ایران اول برگردد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2021
عضو شوید
ایالات متحده امریکا یک بار دیگر اعلام کرد که برای بازگشت به برجام، ایران باید گام اول را بردارد.

به گزارش اسپوتنیک، جین پساکی سخنگوی کاخ سفید گفته است که هرچند رییس جمهور بایدن به طور مستقیم نگفته که تا زمان بازگشت ایران به تعهدات برجامی تحریم‌ها را کمتر نمی‌کند اما هر بحثی پس از همین ممکن است.

پیش از این جو بایدن رییس جمهوری جدید امریکا در مصاحبه با CBS  گفته بود که امریکا تحریم‌ها را به خاطر ترغیب ایران به میز مذاکره بر نمی‌دارد.

وقتی مجری بلافاصله از رییس جمهوری امریکا پرسید که «آیا اول باید ایران غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند؟» بایدن ظاهراً با علامت سر جواب مثبت داد.

سخنگوی کاخ سفید گفته است که این سخنان حرف‌های مجری بوده است و بایدن پاسخی به پرسش نداده است. وقتی از سخنگوی کاخ سفید در باره اشاره سر بایدن پرسیده شد گفت: «اگر سیاست جدی در قبال ایران اتخاذ شود، او کاری بیشتر از سر جنباندن خواهد کرد».

پساکی اما گفت که موضع امریکا تغییری نمی‌کند و «اگر ایران به اجرای تعهداتش در برجام برگردد، ایالات متحده نیز همان تعهدات را اجرا و از این به عنوان سکویی برای رسیدن به یک توافق وسیع‌تر و کاربردی‌تر که بخش‌های دیگر قابل نگرانی را نیز در بر بگیرد».

امریکا گفته است که هر گفتگویی با ایران به همراهی شرکای بین‌المللی و در چارچوب ۵+۱ صورت میگیرد.

پیش از این آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر ایران گفته بود که امریکا باید در عمل به برجام برگردد و تحریم‌ها را بردارد تا ایران نیز به میز مذاکره حاضر شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала