منشاء حیوانی ناقل ویروس کرونا در چین پیدا نشد

© AP Photo / Ng Han Guanمنشاء حیوانی ناقل ویروس کرونا در چین پیدا نشد
منشاء حیوانی ناقل ویروس کرونا در چین پیدا نشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2021
عضو شوید
رئیس کمیسیون بهداشت ملی چین می‌گوید، متخصصاندر این کشور تا هنوز منشاء حیوانی ناقل ویروس کرونا را پیدا نکرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، لیانگ وان یان، رئیس کمیسیون تخصصی کمیته  بهداشت مقابله با COVID-19 چین روز سه شنبه د(9 فبروری) در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که هنوز شناسایی حیوانی که می تواند منبع ویروس کرونا و یا ناقل میانی این ویروس باشد امکان پذیر نشده است.

این متخصص چینی گفت:  "تحقیقات نشان می دهد که نزدیکترین ویروس های کرونا ویروس به SARS-CoV-2 در خفاش ها و پانگولین ها یافت شده است ، این حیوانات ممکن است منابع COVID-19 باشند ، اما شباهت های ویروس های موجود در این دو گونه حیوانی و COVID-19 کافی نیست".

گونه جدید ویروس کرونا؛ 14 مورد جدید در چین شناسایی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2021
گونه جدید ویروس کرونا؛ 14 مورد جدید در چین شناسایی شد

این در حالی است که اخیرا تیمی از بازرسان سازمان جهانی بهداشت وارد مرکز ایالت ووهان چین شدند تا دربارهٔ علل و منشأ انتشار ویروس کرونا تحقیق کنند.

این تیم شامل ده دانشمند از ملیت‌های مختلف بود و از بدو ورود به چین وارد قرنطینه‌ای دو هفته‌ای شدند. مأموریت این بازرسان 5 تا 6 هفته طول خواهد کشید و سرپرستان تیم تأکید کرده‌اند که هدف این کار «نه یافتن مقصر» بلکه «درک روشن آنچه پیش آمده برای کاستن از خطرات آینده» است.

همه‌گیری COVID-19 در جهان حدود دو میلیون قربانی گرفته و دولت چین شدیدا مراقب است تا هیچ‌گونه مسئولیتی را در قبال آغاز شدن آن نپذیرد، دیدار این تیم کارشناسی را از خاک خود بسیار حساس تلقی می‌کند.

شهر ووهان در هوبی چین به عنوان مرکز شیوع و انتشار ویروس کرونا معرفی می‌شود. با وجود گمانه‌زنی‌ها اما منشاء این ویروس به طور دقیق مشخص نشده است.

بر اساس آخرین آمار ها تاکنون 107 میلیون و 19 هزار و 170 نفر در سراسر جهان به بیماری COVID-19 ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این تعداد 2 میلیون و 336 هزار و 650 نفر جان باخته و 78 میلیون و 887 هزار و 385 نفر هم از این بیماری بهبود یافته‌اند.

هم‌اکنون آمریکا با 27 میلیون و 700 هزار و 629 نفر مبتلا، در صدر جدول بیشترین کشور‌های آلوده قرار دارد. پس از این کشور به ترتیب هند، برزیل، روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه و آلمان قرار گرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала