پیدا شدن یک توپ گمشده گلف پس از 50 سال در کره ماه + تصاویر

© Photo / Public domainپیدا شدن یک توپ گمشده گلف پس از 50 سال در کره ماه + تصاویر
پیدا شدن یک توپ  گمشده گلف پس از 50 سال در کره ماه + تصاویر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2021
عضو شوید
یک توپ گلف، که پس از بازی فضانورد آمریکایی و فرمانده آپولو 14، آلن شپارد در فبروری1971 در سطح کره ماه گمشده بود، پیدا شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Daily Mail توپ گلف گمشده‌ی آلن شپارد (پنجمین فضانورد ناسا که در ماه فبروری 1971 در ماموریت آپولو 14 پا بر سطح ماه گذاشت) و او ادعا  کرد که  توپ مایل‌ها دورتر پرتاب شده ، در فاصله فقط 40 یارد (حدود 35 متر از محل بازی) جابه‌جا شده بود.

در ششم فبروری 1971  آلن شپارد؛ فرمانده‌ی ماموریت آپولو 14 به عنوان یکی از آخرین اقدامات در سومین سفر سرنشین‌دار ناسا به ماه، به دو توپ گلف بر روی ماه ضربه زد. یکی از دو توپ به یکی از دهانه‌های  ماه برخورد کرد و دیگری به گفته شپارد مایل‌ها دور شد.

با این حال تصاویر تازه بازسازی شده از محل فرود آپولو 14 نشان می‌دهد که ضربه شپارد آن قدر که فکر می‌کرده موفقیت آمیز نبوده است.

در حقیقت توپ اول در فاصله‌ی 24 یاردی‌(21 متری) و دومی 40 یارد (35 متر) دور تر جا به جا شد.

نام آلن شپارد به عنوان اولین کسی که در ماه گلف بازی کرد، در تاریخ ثبت شد. شایان ذکر است که انجام این کار با لباس فضایی کار آسانی نبود - در ابتدا ، فضانورد بیشتر به سطح ماه برخورد کرد تا به توپ اما سرانجام ضربات  اوبه موفقیت انجامید و او توانست گلف بازی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала