دولت افغانستان اراده‌ معرفی قاتل یما سیاوش را ندارد

© Photo / Y S دولت افغانستان اراده‌ معرفی قاتل یما سیاوش را ندارد
 دولت افغانستان اراده‌ معرفی قاتل یما سیاوش را ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2021
عضو شوید
خانواده یما سیاوش می گوید که دولت افغانستان اراده‌ معرفی قاتل یما سیاوش را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، سه ماه پس از کشته‌شدن یما سیاوش، مجری سابق تلویزیون خصوصی «طلوع نیوز» و مشاور پیشین امور روابط عامه‌ی آمریت عمومی دفتر ریاست بانک مرکزی افغانستان، خانواده‌ی او می‌گوید که دولت افغانستان اراده‌ برای معرفی «قاتل» سیاوش ندارد.

محمدداوود سیاوش، پدر یما سیاوش که امروز (سه‌شنبه، ۲۱ دلو) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که دولت افغانستان علی‌رغم پیگیری او برای شناسایی، بازداشت و به عدالت‌کشاندن عاملان حمله بر یما سیاوش، اقدامی نکرده است.

پدر سیاوش تأکید کرد: «برای من ثابت شد که دولت افغانستان هیچ اراده سیاسی برای معرفی قاتل یما سیاوش ندارد».

او افزود که مسئولان حکومتی اظهارات متناقض از اقدامات دولت برای پیگیری قتل یما سیاوش و چگونگی وقوع انفجار بر موتر حامل او، ارایه می‌کنند.

 به گفته‌ی محمدداوود سیاوش، سرور دانش، معاون دوم ریاست ‌جمهوری و احمدضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی اعلام کرده‌اند که سه نفر در پیوند به قتل یما بازداشت شده‌اند، اما محمدمسعود اندرابی، وزیر داخله در دیداری با خانواده‌ او گفته که یک نفر در پیوند به این رویداد بازداشت شده است.

ترور یما سیاوش؛ معترضان در چند ولایت خواستار پیگیری پروندۀ قتل او شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2021
ترور یما سیاوش؛ معترضان در چند ولایت خواستار پیگیری پروندۀ قتل او شدند

به گفته‌ پدر سیاوش، وزارت امور داخله گفته است که انفجار بر موتر حامل یما، ناشی از انفجار ماین مقناطیسی بوده، اما امرالله صالح، معاون نخست ریاست ‌جمهوری گفته که این رویداد ناشی از انفجار ماین کارگزاری ‌شده بوده و در آن از مواد «آر‌دی‌اکس» استفاده شده بود.

به گفته‌ او، بانک مرکزی هم تاکنون مانع هرگونه بررسی در مورد قتل یما سیاوش شده است. پدر او توضیح داد که بانک مرکزی، ۱۳ روز پس از قتل یما سیاوش یک اعلامیه‌ی «مبهم» به نشر رسانده و براساس آن، این اداره تمامی اسناد لازم را برای بررسی این رویداد، به نهادهای امنیتی سپرده است.

وی افزود، براساس اسنادی «افشا» شده، این بانک به مکتوب‌های ریاست عمومی امنیت ملی و ریاست امنیت ملی کابل در مورد این رویداد، هنوز پاسخی ارایه نکرده است. داوود سیاوش همچنان تأکید کرد: «از جمله ۹ پرسشی که وزارت داخله از بانک مرکزی سوال کرده است، ‌فقط به سه پرسشش جواب داده شده است».

این خانواده همچنان گفت اند که نسبت به عمل‌کرد بانک مرکزی در مورد انفجار بر موتر آقای سیاوش نیز مشکوک است.

وی  تأکید کرد که تا تأمین عدالت در مورد قتل فرزندش دادخواهی می‌کند.

شایان ذکر است که یما سیاوش و دو همکار دیگرش سه ماه پیش (شنبه، ۱۷ عقرب) در انفجار ماین مقناطیسی در ساحه‌ی مکروریان ناحیه‌ی اول شهر کابل کشته شدند. مسئولیت این حمله را هنوز شخص و یا گروهی به عهده نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала