دیدار حنیف اتمر با سفیر بریتانیا در کابل 

© Official Facebook Page of the Ministry of Foreign Affairs of the Islamic Republic of Afghanistan.دیدار حنیف اتمر با سفیر بریتانیا در کابل 
دیدار حنیف اتمر با سفیر بریتانیا در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه افغانستان از دیدار وزیر امور خارجه این کشور با سفیر بریتانیا در کابل خبر داد. 

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان امروز سه شنبه ۲۱ دلو ۱۳۹۹ نوشت: محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه طی دیداری با خانم الیسون بلیک سفیر بریتانیا در کابل، پیرامون روابط دوجانبه و تازه‌ترین تحولات در مذاکرات صلح جاری افغانستان، بحث و تبادل نظر کرد.
این وزارت افزوده است، که در آغاز اتمر از کمک‌های دوامدار بریتانیا در بخش‌های امنیتی، بهداشتی، فرهنگی و آموزش و پرورش ابراز قدردانی نموده، تعهد لندن در پیوند به اِعطای ۱۵۵ میلیون پوند استرلینگ در کنفرانس افغانستان ۲۰۲۰ در ژنیو را مورد ستایش قرار داد.

اطمینان سفیر روسیه درباره پشتیبانی این کشور از روند صلح افغانستان در دیدار با اتمر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2021
اطمینان سفیر روسیه درباره پشتیبانی این کشور از روند صلح افغانستان در دیدار با اتمر 

در ادامه این خبرنامه آمده است، که وزیر امور خارجه ضمن اشاره به جایگاه برتانیا به‌عنوان یک کشور دوست و شریک راهبردی برای دولت افغانستان، تأکید کرد که انگلستان می‌تواند در تقویت اجماع منطقه‌یی برای صلح افغانستان نقش موثر داشته باشد.
در پایان این خبرنامه همچنین آمده است، که سفیر بریتانیا در کابل ضمن ابراز همدردی با مردم افغانستان، نگرانی عمیق خود را در پیوند به افزایش خشونت‌ها و تداوم قتل‌های هدفمند و کشتار غیرنظامیان در کشور ابراز کرد. خانم بلیک همچنان در مورد حمایت کشورش از اجماع منطقه‌یی و جهانی در راستای برقراری آتش‌بس وپایان‌دادن به خشونت‌های جاری در افغانستان اطمینان داد.

یادآوری می کنیم، که بریتانیا یکی از کشورهای است، که نیروهای خود را پس از فروافتادن رژیم طالبان به رهبری امریکا وارد افغانستان کرد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала