قیمت بیت کوین دوباره به حداکثر تاریخی خود رسید

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر قیمت بیت کوین دوباره به حداکثر تاریخی خود رسید
 قیمت بیت کوین دوباره به حداکثر تاریخی خود رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2021
عضو شوید
ارزش بیت کوین با بیش از 45 هزار دالر، بار دیگر رکورد زد و به بالاترین حد خود رسید.

به گزارش اسپوتنیک از ساعت 03:19 به وقت کابل، قیمت ارز دیجیتالی بیت‌ کوین (Bitcoin)، 15.77 درصد افزایش یافت. بالاترین حد در روز دوشنبه 8 فبروری، هنگامی که بیت کوین از مرز 42 دالر در هر سکه عبور کرد و به 45373 دالر رسید.

ارزش بیت‌کوین برای نخستین بار از 22 هزار دالر گذشت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.12.2020
ارزش بیت‌کوین برای نخستین بار از 22 هزار دالر گذشت

تصمیم «تسلا» باعث شد که قیمت بیت‌کوین بیش از 10 درصد جهش کرده و به 45 هزار دالر افزایش یابد. شرکت « تسلا» اعلام کرد حدود 1.5 میلیارد دالر در ارز مجازی بیت‌کوین سرمایه ‌گذاری کرده است و در آینده نزدیک پول خريد خودرو و سایر محصولات خود را با این ارز دیجیتال می‌پذیرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل «تسلا» در هفته‌های اخیر از سرمایه‌گذاری در کالاهای مصرفی دفاع کرده و باعث افزایش بهای ارزهای دیجیتال و سهام فروشگاه زنجیره‌ای بازی‌های کامپیوتری «گیم استاپ» شده است.

او چندی پیش گفت که بیت‌کوین در آستانه تبدیل شدن به یک ارز مورد اعتماد برای سرمایه‌گذاران است. علاوه بر آن، ایلان ماسک در هفته‌های اخیر از سایر ارزهای دیجیتال نیز حمایت کرده است.

بیت‌ کوین (Bitcoin) یک نظام پرداخت جهانی با کارکردهای مشابه پول بی‌پشتوانه است، اما از نظر حقوقی هنوز هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی به رسمیت نشناخته ‌است. از نظر فنی بیت ‌کوین نخستین پول دیجیتال نامتمرکز است، چرا که بدون بانک مرکزی یا مسئول مرکزی کار می‌کند. این شبکه همتابه‌همتا است و تراکنش‌ها مستقیماً و بدون واسطه بین کاربران انجام می‌شود.

در چند سال گذشته ارزش بیت ‌کوین در بازارهای جهانی از چند صدم دالر آمریکا به چندهزار دالر افزایش یافته‌ است. شمار شرکت‌های خدماتی و تاجرانی که بیت‌کوین می‌پذیرند نیز در حال افزایش است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала