ترکیه از پیشنهاد امریکا در خصوص کنار گذاشتن اس-400 پیروی نمی‌کند

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه از پیشنهاد امریکا در خصوص کنار گذاشتن اس-400 پیروی نمی‌کند
ترکیه از پیشنهاد امریکا در خصوص کنار گذاشتن اس-400 پیروی نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2021
عضو شوید
عضو شورای امنیت و سیاست خارجی دولت ترکیه می‌گوید که انقره قصد ندارد از خواشته‌های واشنگتن برای کنار گذاشتن سیستم‌های دفاع هوایی اس-400 پیروی کند.

به گزارش اسپوتنیک، اسماعیل صافی، عضو شورای امنیت و سیاست خارجی دولت ترکیه می‌گوید که انقره قصد ندارد از خواشته‌های واشنگتن برای کنار گذاشتن سیستم‌های دفاع هوایی اس-400 روسیه پیروی کند.

ترکیه شرط خرید دور دوم  سامانه اس-400 روسی را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2021
ترکیه شرط خرید دور دوم سامانه اس-400 روسی را اعلام کرد

وی گفت: تاکنون هیچ توافقی با امریکا در خصوص اس-400 وجود ندارد. به عنوان شرط مقدماتی، آنها (امریکا) خواستار برکنار گذاشتن سیستم‌ها هستند. اما ترکیه قرار نیست چنین شرطی را بپذیرد.

به گفته وی، هیچ گونه امتناع و چانه زنی از اس-400، حتی با درنظر گرفتن این واقعیت که ما از برنامه تولید جدیدترین جنگنده‌های اف-35 محروم شده‌ایم، وجود ندارد.

به گفته آقای صافی، هدف ترکیه این است که سیستم‌های دفاع هوایی خود را تولید کند. وی گفت: برای ما، این مسئله امنیت ملی است. البته، از آنجا که ما در ناتو هستم، طبیعی است که آنچه را که نیاز داریم از متحدان خود دریافت کنیم. اما آنها نتوانستند آزمایش صداقت را پشت سر بگذارانند، به همین دلیل ما با روسیه به توافق رسیدیم و روسیه صمیمانه دوستی خود را به ما نشان داد. ما در حال مذاکره با روسیه در مورد یک سیستم‌های جدید اس-400 هستیم.

از اواسط ماه جولای سال 2019، خرید سیستم دفاع هوایی اس-400، باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه و ایالات متحده امریکا شد. واشنگتن خواستار امتناع ترکیه از معامله با روسیه و در عوض خرید سیستم‌های پاتریوت امریکایی بود. امریکا تهدید کرد اگر ترکیه از خرید اس-400 صرفنظر نکند، امكان تعویق يا لغو فروش جدیدترین جنگنده های اف-35 به این کشور و یا اعمال تحریم براساس قانون «مبارزه با مخالفان امریکا از طریق تحریم» موسوم به «کاتسا» وجود خواهد داشت، اما با این حال ترکیه حاضر به عقب نشینی نشد و به مذاکرات خود در خصوص دریافت محموله دوم اس-400 ادامه داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала