خطر تجزیه اتحادیه اروپا به خاطر واکسن روسیه

© Sputnik / Abzal Kaliyev /  مراجعه به بانک تصاویر Производство вакцины Sputnik V в "Карагандинском фармацевтическом комплексе"
Производство вакцины Sputnik V в Карагандинском фармацевтическом комплексе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2021
عضو شوید
یک نشریه غربی از خطر تجزیه اتحادیه اروپا به دلیل اختلاف برسر واکسن ضد کرونای "اسپوتنیک وی" روسیه هشدار داده است.

 به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نگار، تیم مک نالتی در مقاله ای برای روزنامه اکسپرس می‌نویسد: در میان خشم فزاینده از متوقف شدن روند واکسیناسیون در اتحادیه اروپا، ایتالیا "تهدید به خریداری" واکسن اسپوتنیک وی (Sputnik V) ضد ویروس کرونا از روسیه کرده است.

به نظر نویسنده این مقاله، تصمیم رم برای استفاده از واکسن روسیه، اتحادیه اروپا را با خطر تجزیه مواجه می‌کند.

  نویسنده مقاله سخنان یک وزیر منطقه ای بهداشت را یادآوری نموده که گفته است، واکسن"Sputnik V" می تواند باعث تسریع برنامه واکسیناسیون در کشور شود. وی افزوده است: "زمانی که اتحادیه اروپا برای تأمین تجهیزات کافی تلاش می کند، ایتالیا می تواند روند بوروکراتیک را کاهش دهد وبه سرعت واکسن جایگزین را تهیه کند.

تاثیرگذاری 92 درصدی واکسن روسی ویروس کرونا باعث استقبال برخی مقامات ایتالیایی برای خرید این واکسن از روسیه شده است پژوهشگران و محققان ایتالیا تاثیرگذاری واکسن اسپوتنیک در مهار بیماری COVID-19 را بسیار بالا می‌دانند.

مک نالتی تأکید کرده که اتحادیه اروپا در روند واکسیناسیون گسترده ویروس کرونا به دلیل مشکلات موجود در تهیه واکسن های آسترازنکا و فایزر دجار چالش شده است.

روسیه: کشورها برای دریافت واکسن اسپوتنیک وی صف کشیده‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2021
روسیه: کشورها برای دریافت واکسن "اسپوتنیک وی" صف کشیده‌اند

گفته شده که واکسیناسیون در اروپا بسیار  به کندی پیش می‌رود. احتمالا و در صورت ادامه روند کنونی، واکسیناسیون عمومی تا زمستان یک سال آینده هم انجام نمی‌شود.  

این روزنامه نگار همچنین خاطرنشان کرد که سباستین کورتس، نخست وزیراتریش نیز پس از تائید اثربخشی خیره کننده واکسن ساخت روسیه،  به دریافت این دارو ابراز علاقه کرده است، زیرا کشورهای عضو اتحادیه اروپا قادر به سرعت بخشیدن به روند معرفی واکسن نیستند.

آنگلا مرکل، نخست وزیر آلمان نیز گفته است که کشورش آماده استفاده از واکسن روسی است.

نخست وزیر آلمان اخیرا در صحبت های اظهار داشت که می‌توان از واکسن روسیه برای حفاظت از مردم اتحادیه اروپا استفاده کرد به شرط آنکه سازمان داروی این قاره آن را تائید کرده باشد.

یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا – مجارستان، به طور مستقل  واکسن روسیه خریداری نموده است واکنون همین روش در جمهوری چک  نیزمورد بحث قرار گرفته.

این در حالی است که  هم اکنون  دستکم 21 کشور استفاده از این واکسن را تایید کرده اند که شامل کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند مجارستان است ودر  جمهوری چک نیز بحث ها دراین خصوص ادامه دارد.

 پیشتر شبکه خبری بلومبرگ نیز گزارش داد: به دنبال تایید واکسن کرونای «اسپوتنیک وی» روسیه از سوی مجله پزشکی معتبر «لانست»، حالا کشورهای زیادی برای دریافت این واکسن صف کشیده اند.

واکسن اسپوتنیک وی نخستین واکسن کرونا در روسیه را مرکز گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه با همکاری وزارت دفاع روسیه می سازد و تاکنون میلیون ها  دوز از این واکسن تولید شده است.  

گفتنی است که نشریه معتبر علمی «لنست» به تازگی در گزارشی نتایج مثبت آزمایش‌های انجام گرفته روی افراد داوطلب دریافت کننده واکسن اسپوتنیک را مورد تایید قرار داده است.

بنا به گزارش لنست، نتایج منتشر شده از روند آزمایش‌های صورت گرفته روی دریافت کنندگان واکسن روسی «اسپوتنیک‌ وی» حکایت از آن دارد که این واکسن عوارض جانبی بسیار اندکی دارد و تا حدود 92 درصد بر ایمن‌سازی بدن در برابر ویروس کرونا کارایی دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала