قصد ترامپ برای انتقام از جمهوری خواهانی که بر وی پشت کرده‌اند

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر عقیده ترامپ درباره بشقاب پرنده ها و موجودات فضایی
عقیده ترامپ درباره بشقاب پرنده ها و موجودات فضایی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2021
عضو شوید
رئیس ‌جمهور سابق آمریکا قصد دارد از هم‌حزبی‌های خود که از طرح محاکمه او در سنا حمایت کرده‌اند، انتقام بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی پولیتیکو به نقل از منابع نزدیک به رئیس جمهور سابق ایالات متحده می‌نویسد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا پس از پایان مراحل استیضاح در سنای آمریکا احتمالاً به فعالیت سیاسی فعال باز خواهد گشت.

نشریه در ادامه می‌افزاید، شرایط استیضاح هنوز به نفع رئیس جمهور سابق در حال توسعه است.

یک تن از اعضای سابق ستاد انتخاباتی ترامپ به این نشریه گفت: "یک ماه از حمله به کنگره آمریکا می گذرد و ما معتقد هستیم که در بیشتر موارد حزب جمهوری خواه دوباره در اطراف ترامپ تجمع  خواهند کرد."

برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2021
سنای آمریکا به قانونی بودن محکمه ترامپ رأی داد

گفتگوکنندگان روزنامه استدلال می کنند که روند استیضاح در حال حاضر به نفع ترامپ است، و این باعث می شود جمهوری خواهان «بی وفا» به ترامپ شناسایی شده و سایر اعضای حزب نسبت به آنها واکنش منفی نشان دهند.

 سناتورهای جمهوری خواهی که در مسیر استیضاح دموکرات‌ها را همراهی کردند شامل سوزان کالینز از ایالت ماین، لیزا مورکوفسکی از آلاسکا، میت رامنی از یوتا، بن ساس از نبراسکا، پت تومی از پنسیلوانیا و بیل کسیدی از لوئیزیانا بودند، که در اولین گام پشت ترامپ را خالی کردند.

به گفته منابع این نشریه، پس از پایان روند استیضاح ، ترامپ که اکنون از صحن علنی سیاست خارج شده است، به فعالیت سیاسی خود  دوباره بازمی گردد و روی "انتقام" از جمهوری خواهانی متمرکز خواهد شد که  اکنون از او روی برگردانده اند.

نشریه خاطر نشان می‌سازد که دقیقاً مشخص نیست ترامپ می تواند چه اقداماتی را علیه هم حزبی های خود که به وی پشت کرده‌اند اتخاذ خواهد کرد.

سنای آمریکا روز سه‌شنبه به آغاز محاکمه استیضاح علیه دونالد ترامپ به اتهام "تحریک شورش" مرگبار به کنگره رای مثبت داد، اما محکومیت او در سنا با توجه به عدم حمایت کافی جمهوری‌خواهان بعید به نظر می‌رسد.

مجلس نمایندگان آمریکا ماه پیش ترامپ را به خاطر سخنرانی در جمع هوادارانش پیش از یورش روز ششم جنوری به کنگره به "تشویق به شورش" متهم کرده بود.

تیم حقوقی ترامپ با توجه به این که او قدرت را ترک کرده این محاکمه را "مضحک و خلاف قانون اساسی" توصیف کرده است. انتظار نمی‌رود ترامپ شخصا در این محاکمه شهادت دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала