ماموریت اصلی روسیه در خاورمیانه

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر ماموریت اصلی روسیه در خاورمیانه
ماموریت اصلی روسیه در خاورمیانه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2021
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه از ماموریت اصلی این کشور در خاورمیانه نام برد.

به گزارش اسپوتنیک، الکسی اسکوسیرف، معاون رئیس بخش خاورمیانه وزارت خارجه روسیه گفت که ماموریت اصلی روسیه در منطقه خاورمیانه تنش زدایی و عادی سازی اوضاع و همچنان جلوگیری از بروز بحران‌های جدید نظامی است.

وی گفت: اول از همه، این یک تنش زدایی جامع و پایدار و عادی‌سازی وضعیت است. در عین حال، روسیه خواستار تسهیل حل و فصل همه درگیری‌ها در خاورمیانه با روش‌های منحصر به فرد سیاسی و دیپلماتیک از طریق گفتگوی سازنده و بدون تبعیض طرف‌های خاص، همچنان تحت نظارت سازمان ملل متحد و با مشارکت سازمان‌های مهم منطقه‌ای، اول از همه اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی است.

وی افزود: وظیفه دوم جلوگیری از ظهور بحران های جدید خطرناک نظامی در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا است و سوم این که ما وظیفه تبدیل خاورمیانه به منطقه صلح، همسایگی خوب و متقابل همکاری مفید را می‌بینیم.

با این حال، وی خاطرنشان کرد که روسیه برخلاف سایر بازیگران برنامه پنهانی ندارد. او افزود: اما مسکو مطمئناً منافع خود را در منطقه دارد.

معاون رئیس بخش خاورمیانه وزارت خارجه روسیه گفت: ما با انرژی در حال توسعه تعامل چند وجهی با کشورهای منطقه در زمینه‌های مختلف-سیاسی، اقتصادی، بشردوستانه، همکاری‌های نظامی-فنی هستیم. اما در تلاشیم این کار را براساس اصول توجه متقابل منافع، احترام و اعتماد انجام دهیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала