دو میلیارد دالر برای ساخت بزرگترین فرودگاه در زادگاه رئیس جمهور غنی

© Sputnikلوگر
لوگر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2021
عضو شوید
گفته شده است که ساخت فرودگاه ولایت لوگر برای نخستین بار در زمان رئیس جمهور محمد داوود برنامه ریزی شده بود که به علت تحولات سیاسی ساخته نشد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از تلویزیون ملی کشور، فرودگاه بین‌المللی لوگر در بستر 20 هزار جریب زمین ساخته خواهد شد.

بر اساس گزارش، این فردوگاه به هزینۀ مجموعی حدود دو میلیارد دالر تا سال 2035 ساخته خواهد شد.

در همین حال اداره هوانوری ملکی کشور می‌گوید که مرحله مطالعات امکان سنجی بزرگترین فرودگاه افغانستان نهایی و هزینه ساخت آن دو میلیارد دالر برآورد شده است.

لوگر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2020
مدارک آزار جنسی کودکان در لوگر به دست کمیسیون حقوق‌بشر رسید

مطالعات فنی این فرودگاه را شرکت ایتالیایی تیکنیتال اینک ( Technital .inc) انجام داده است.

ساخت این فرودگاه در اتصال منطقه‌ای، رشد صادارات و رشد اقتصادی افغانستان نقش ارزشمندی خواهد داشت.

مطالعات امکان سنجی این فرودگاه شامل مطالعات محیط زیستی، اجتماعی و اقتصادی از ماه ثور سال 1398 آغاز شده بود.

گفته می‌شود، این فرودگاه با تمام امکانات مورد نیاز یک فرودگاه بین‌المللی ساخته می‌شود که شامل ترمنیال بین‌المللی مسافران با ظرفیت حداقل 10 میلیون مسافر در سال، خدمات کارگو را دارا خواهد بود. در کنار آن یک بخش فراوری مواد اولیه برای صادارت ساخته خواهد شد که بتواند به گفته او نیاز بازار هوانوردی افغانستان و منطقه را جوابگو باشد.

اکنون مهمترین فرودگاه افغانستان فرودگاه کابل است. رییس اداره هوانوردی افغانستان گفت که فرودگاه کابل در داخل شهر و امکان توسعه آن نیست.

اداره هوانوردی افغانستان گفته است که تمام فرودگاه‌های افغانستان به بازسازی و بهسازی نیاز دارند. ولی به گفته مقامات این نهاد، اولویت افغانستان توسعه و تجهیز چهار فرودگاه بین‌المللی کابل، هرات، مزار شریف و کندهار است.

براساس اعلام اداره هوانوری ملکی افغانستان درحال حاضر فرودگاه‌های کشور سالانه، حدود چهارو نیم میلیون مسافر را دارد که در مقایسه با ده سال پیش ده برابر رشد را نشان می‎دهد.

ساخت فرودگاه ولایت لوگر برای نخستین بار در زمان رئیس جمهور محمد داوود برنامه ریزی شده بود که به علت تحولات سیاسی ساخته نشد.

فرودگاه کندهار نخستین فرودگاه افغانستان است که در سال 1960 ساخته شد. پس از کندهار فرودگاه کابل ساخته شد که حالا کابل بزرگترین فرودگاه افغانستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала