سفیر ایران: به طالبان گفته‌ایم با حکومتی که از طریق خشونت به قدرت برسد، مخالف هستیم

© وزارت خارجه افغانستان سفیر ایران: به طالبان گفته‌ایم با حکومتی که از طریق خشونت به قدرت برسد، مخالف هستیم
  سفیر ایران: به طالبان گفته‌ایم با حکومتی که از طریق خشونت به قدرت برسد، مخالف هستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2021
عضو شوید
سفیر ایران در کابل می‌گوید که کشورش به گروه طالبان گفته با حکومتی که از طریق زور و خشونت در افغانستان به قدرت برسد، مخالف است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، بهادر امینیان، سفیر ایران در کابل می‌گوید که کشورش به گروه طالبان گفته با حکومتی که از طریق زور و خشونت در افغانستان به قدرت برسد، مخالف است.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
ایران: مذاکرات با طالبان در هماهنگی با دولت افغانستان انجام شد

وزارت امور خاجه‌ کشور امروز (چهارشنبه، ۲۲ دلو) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که سفیر ایران در کابل این موضوع را در دیداری با میرویس ناب، معین سیاسی این وزارت مطرح کرده است. دو طرف در این دیدار روی تقویت روابط دوجانبه و روند صلح افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.

به نقل از خبرنامه، بهادر امینیان همچنان از گسترش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده و از حمایت کشورش از آتش‌بس و حفظ دستاوردهای ۲۰ سال گذشته‌ی افغانستان اطمینان داده است.

دو طرف در این دیدار همچنان پیرامون روند نهایی‌شدن سند جامع همکاری‌ها میان افغانستان و ایران، گسترش همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی میان دو کشور بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала