وزارت صحت نوبت دریافت واکسین کرونا را اعلام کرد

© Facebook Afghan Japan Clinicوزارت صحت نوبت دریافت واکسین کرونا را اعلام کرد
وزارت صحت نوبت دریافت واکسین کرونا را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2021
عضو شوید
مسوولان وزارت صحت عامه افغانستان می‌گویند که بیست درصد شهروندان کشور در مرحلۀ اول واکسین کرونا دریافت خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سلام وطندار، وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت امروز (پنج‌شنبه) در یک نشست خبری در کابل می‌گوید، از ۵۰۰ هزار دوز واکسین کرونا که از سوی هند کمک شده، در گام نخست کادر درمان، پس از آن نیروهای امنیتی و در گام سوم خبرنگاران مستفید خواهند شد.

به گفتۀ او، در مرحلۀ دوم و سوم بیماران کرونایی، کسانی‌که بیماری‌های مزمن دارند، دانش‌آموزان و آموزگاران مکتب‌ها و دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها نیز واکسین کووید ۱۹را دریافت خواهند کرد.

آقای مجروح می‌افزاید که بی‌جاشده‌گان داخلی و کوچی‌ها دیگر گروه‌هایی اند که در اولویت ۲۰ درصدی دریافت‌کنندگان نخستین واکسین کرونا شامل میشوند زیرا که بیشترین تجمعات را شکل می‌دهند.

به گفته مقامات صحی افغانستان واکسین کرونا در افغانستان بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی به افراد بالای ۱۸ سال تطبیق خواهد شد.

افغانستان در حال حاضر پنج صد هزار دوز واکسین هندی در اختیار دارد که با آن ۲۰ درصد جمعیت کشور در مرحلۀ اول به گونۀ روزانه یا هفته‌وار این واکسین را دریافت خواهند کرد. سرپرست وزارت صحت می‌گوید، اگر کشورهای تولیدکنندۀ واکسین حاضر به فروش واکسین کووید ۱۹ باشند، دولت در تفاهم با بانک جهانی توانایی خرید آن را دارد و بخش صحی می‌تواند در مدت ۱۵ روز ۶۰ درصد جمعیت افغانستان را واکسین کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала