روسیه با ساخت واکسین «اسپوتنیک وی» به موفقیت جهانی خواهد رسید

© Photo / Russian Direct Investment Fundروسیه با ساخت واکسین «اسپوتنیک وی» به موفقیت جهانی خواهد رسید
روسیه با ساخت واکسین «اسپوتنیک وی» به موفقیت جهانی خواهد رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2021
عضو شوید
واکسین کرونای روسی «اسپوتنیک وی» می‌تواند موفقیت جهانی را برای روسیه به همراه داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، واکسین کرونای روسی «اسپوتنیک وی» (Sputnik V) می‌تواند موفقیت جهانی را برای روسیه به همراه داشته باشد. این نظر توسط ایشان تارور، روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست ابراز شد.

استقبال سازمان ملل از اثربخشی بالای واکسین کرونای روسی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
استقبال سازمان ملل از اثربخشی بالای واکسین کرونای روسی

وی خاطرنشان کرد که غرب توسعه روسیه را دست کم گرفته و ترجیح می‌دهد که آن را مسخره کند. با این حال، مزیت‌های اثبات شده «اسپوتنیک وی» موقعیت مسکو را در صحنۀ بین‌المللی تقویت می‌کند.

پس از این که مجله لنست در مورد ایمنی و اثربخشی واکسین کرونای روسیه «اسپوتنیک وی» صحبت کرد، علاقه دولت‌ها به واکسین روسیه افزایش یافته است. در میان آنها کشورهای اتحادیه اروپا هستند در جایی که مصونیت جمعیت به دلیل کمبود واکسین به تأخیر افتاده است. برای آنها «اسپوتنیک وی» که تقریباً همان اثر واکسین فایزر را دارد، اما چندین برابر ارزان‌تر است و به شرایط خاص نگهداری نیاز ندارد، می‌تواند یک پیشنهاد جالب باشد.

وی گفت: ما باید اعتراف کنیم که در سال های اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه یک استراتژی بزرگ ملی در زمینه تحقیقات علمی، سرمایه‌گذاری در دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌های علمی را اجرا کرده است و تولید واکسین روسی می‌تواند تایید درستی این دوره باشد.

11 ماه اگست ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از ثبت اولین واکسین کرونای جهان در روسیه خبر داد. این واکسن که «اسپوتنیک وی» نام گذاری شده است، توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی «گامالی» با حمایت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است. این واکسین تاکنون در کشورهای مختلف از جمله روسیه، بلاروس، ارجنتین، بولیویا، صربستان، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارت متحده عربی، لبنان و ایران به ثبت رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала