سازمان جهانی صحت زمان آغاز شیوع کرونا در چین را زیر سوال برد

© AP Photo / Ng Han Guanسازمان جهانی صحت زمان آغاز شیوع کرونا در چین را زیر سوال برد
سازمان جهانی صحت زمان آغاز شیوع کرونا در چین را زیر سوال برد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2021
عضو شوید
کارشناسان سازمان جهانی صحت به دیدارشان از ووهان چین پایان داده اند. آنها برای تحقیق درباره منشأ ویروس کرونا که اکنون بیش از 106 میلیون نفر در جهان به آن مبتلا شده اند در این شهر چین بودند.

به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال به نقل از متخصصان می‌نویسد، کارشناسان سازمان جهانی صحت می‌گویند که ویروس کرونا می‌تواند قبل از ماه دسمبر سال 2019 (این تاریخ به‌عنوان آغاز رسمی شیوع کرونا اعلام شده است) در چین شروع به گسترش کرده باشد.

آنها اصرار دارند که تقریباً 90 شهروند در اکتوبر سال 2019 با علائمی مشابه کووید-19 در مرکز چین بستری شدند.

علاوه بر این، مقامات چینی آزمایشات آنتی‌بادی را در حدود دو سوم این بیماران انجام دادند، اما اعلام کرد که آنها هیچ ردی از عفونت ویروس کرونا پیدا نکردند. کارشناسان سازمان جهانی صحت که از چین بازدید کرده‌اند اطمینان دارند که در این حالت، ممکن است محتوای آنتی‌بادی به سطوحی کاهش یابد که قابل تشخیص نباشد.

پیتر بن امبارک، سرپرست این تیم گفت: «تحقیقات بیشتری لازم است».

این نشریه به این نکته اشاره دارد که گروهی از کارشناسان سازمان جهانی صحت به دولت چین توصیه کرده اند که تجزیه و تحلیل گسترده‌تری از نمونه‌های خون جمع‌آوری شده در خزان سال 2019 در ولایت هوبئی انجام دهد تا شواهدی از ابتدای انتشار عفونت ویروس در اختیار داشته باشد.

علاوه بر این، لیانگ وانیان رئیس کارشناسان چینی توضیح داد که تا دسمبر سال 2019 هیچ شواهد کافی از شیوع کرونا در ووهان وجود ندارد.

گفتنی است که هیئت علمی متشکل از کارشناسان بین‌المللی سازمان جهانی صحت برای بررسی منشا ویروس کووید-19 در 14 جنوری ماه گذشته به ووهان چین سفر کردند. این هیئت به مدت 14 روز در قرنطین مانده و طی این مدت با کارشناسان و مقامات چینی نشست‌های به صورت آنلاین برگزار کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала