واکسین اسپوتنیک وی روسی حلال اعلام گردید

© Sputnik / Aerolíneas Argentinas Airlines  /  مراجعه به بانک تصاویر واکسین اسپوتنیک وی
واکسین اسپوتنیک وی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2021
عضو شوید
ولادیمیر گوشچین متخصص در مرکز گامالیا اعلام نمود که واکسین اسپوتنیک وی حلال است و در آن از ذرات حیوانی غیرحلال استفاده نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر گوشچین رئیس لابراتوار مکانیزم های میکروارگانیزم های بیماریزا در مرکز گامالیا اعلام نمود: "هنگامی که ما برای این کار آماده می شدیم، اصول و مقررات اسلام را در نظر گرفتیم، به ویژه در مورد حیوانات مرده، خوک ها، خون و سایر موارد را برای تولید واکسین در نظر گرفتیم، و هیچ کدام از این گزینه ها در واکسین اسپوتنیک وی وجود ندارد."

روسیه با ساخت واکسین «اسپوتنیک وی» به موفقیت جهانی خواهد رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2021
روسیه با ساخت واکسین «اسپوتنیک وی» به موفقیت جهانی خواهد رسید

گوشچین در میزم دور در خصوص اسپوتنیک وی گفت: "واکسیناسیون علیه کووید 19 در پرتو دستورات دینی اسلامی که توسط اداره معنوی "اداره مسلمانان فدراسیون روسیه" انجام می شود".

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاً چیزی از منشا حیوانی در واکسین وجود دارد، گفت: "اصلا، نیست."

به گفته وی، منبع ماده مغذی موجود در ریاکتورها یک سلول انسانی است به عنوان یک محل تولید مثل، که به ویروس آدنوویروس آلوده می شود، برای تولید یک محصول ویروسی که پایه و اساس واکسین است استفاده می گردد. پس از آن، تمام اجزای سلول خالص می شوند، در نتیجه به جز ذرات ویروسی چیز دیگری در این واکسین نیست.

علاوه بر این گوشچین تأکید کرد: "این یک واکسین زنده نیست، نمی تواند باعث مرض در انسان شود. همچنین حاوی مقدار کمی اتانول برای تثبیت واکسین است."

قابل ذکر است که از 24 کشوری که واکسین اسپوتنیک در آن ثبت شده است، 10 کشور اسلامی است، به ویژه ایران، بحرین و امارات متحده عربی از جمله کشورهای هستند که مسلمان نشین هستند و از واکسین اسپوتنیک وی استفاده می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала