پس از پانزده سال جنجال؛ تخریب دیوار سرکنسولگری ایران از سوی شهرداری هرات

© Photo / سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هراتپس از پانزده سال جنجال؛ تخریب دیوار سرکنسولگری ایران از سوی شهرداری هرات
پس از پانزده سال جنجال؛ تخریب دیوار سرکنسولگری ایران از سوی شهرداری هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2021
عضو شوید
شهرداری هرات سرانجام کار تخریب دیوار سرکنسولگری ایران در شهر هرات را آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از هشت صبح، کار تخریب این دیوار شام چهارشنبه، بیست‌ودوم دلو آغاز شد اما مقامات محلی هرات به خبرنگاران اجازه تصویربرداری از تخریب دیوار را ندادند.

این مقامات گفته اند که بنا بر خواست مقام‌های ایران از والی هرات، سید وحید احمد قتالی دستور داده است تا تصویربرداری از روند تخریب این دیوار صورت نگیرد.

روز چهارشنبه، دفتر رسانه‌های والی هرات با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که دیوار سرکنسول‌گری ایران طی ۴۸ ساعت تخریب می‌شود. قرار است در ابتدا ‌موانع امنیتی برداشته و سپس دیوار تخریب شود.

عدم تخریب دیوار سرکنسول‌گری ایران در هرات موجب انتقادهای فراوان شده بود. مقام‌های ایرانی گفته اند آماده نبودن دولت افغانستان دلیل دیرکرد در تخریب این دیوار بوده است.

در سال ۱۳۹۴ عقب‌نشینی در خیابان مرکزی هرات آغاز شد اما ایران حاضر نشد رضایت بدهد تا دیوار نماینده‌گی سیاسی این کشور در هرات تخریب شود. این دیوار در خیابان مرکزی هرات، راه‌بندان و اذحام ترافیکی زیادی را به شهروندان ایجاد کرده و تعلل دولت در تخریب این دیوار موجب انتقاد شهروندان بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала