Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بایرن مونیخ دومین تیم فاتح شش‌گانه پس از بارسلونای 2009 + عکس

© REUTERS / MATTHEW CHILDSКоманда мюнхенской Баварии празднует победу в финале Лиге чемпионов между ФК Бавария - ПСЖ (23 августа 2020). Лиссабон
Команда мюнхенской Баварии празднует победу в финале Лиге чемпионов между ФК Бавария - ПСЖ (23 августа 2020). Лиссабон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2021
عضو شوید
بایرن‌مونیخ آلمان به قهرمانی جام باشگاه‌های جهان رسید تا ششگانه تاریخی خود را تکمیل کند.

به گزارش اسپوتنیک، بایرن مونیخ موفق شد با نتیجه یک بر صفر در فینال رقابت‌های جام جهانی باشگاه ها، تایگرز را شکست داده و قهرمان شود. این جام ششمین جام بایرن مونیخ در سال اخیر بود و در واقع آن‌ها فاتح شش گانه شدند و این دومین شش گانه‌ی تاریخ فوتبال بود.

بایرن مونیخ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2021
شش گانه تکمیل شد؛ بایرن با شکست نماینده مکزیکو‌ قهرمان جهان‌ شد + عکس

فلیک در یک سال اخیر یکی از بهترین فصول تاریخ فوتبال را برای یک باشگاه رقم زد و هر شش جام ممکن را فتح کرد. این دومین شش گانه‌ی تاریخ فوتبال در رده‌ی باشگاهی بود که در واقع می‌توان آن را مربوط به سال 2020 دانست چرا که تمامی جام های آن مربوط به این سال میلادی هستند و جام جهانی باشگاه ها هم تورنومنتی در ادامه‌ی جام های همین سال بود.

با این اوصاف «هانسی فیلیک» سرمربی بایرن که موفق شد تیمش را به ۶ گانه (قهرمانی در تمامی رویدادهای ممکن) برساند، نامش را در کنار «پپ گواردیولا» در تاریخ جاودانه کرد. بر این اساس، بایرن مونیخ به دومین تیم تاریخ تبدیل شد که موفق به فتح 6 گانه می‌شود. پیش از این، بارسلونا در سال 2009 با هدایت «گواردیولا» به‌عنوان نخستین تیم به 6 گانه رسیده بود.

پیش از این و در دیدار رده‌بندی، پالمیراس برزیل و الاهلی مصر به تساوی بدون گل رسیدند و الاهلی با برتری در ضربات پنالتی به مقام سومی دست یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала