پیدایش پیوند دوستی جدید روسیه و آلمان 

© Sputnik / Sergey Guneevپیدایش پیوند دوستی جدید روسیه و آلمان 
پیدایش پیوند دوستی جدید روسیه و آلمان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2021
عضو شوید
روزنامه نگار اسپکتاتور از پیدایش دوستی پیوندهای جدید میان روسیه و آلمان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ولفگانگ مونچائو روزنامه نگار، در مقاله ای برای مجله Spectator می نویسد، روسیه و آلمان پیوند بسیار نزدیکتر از آنچه بسیاری تصور می کنند، دارند و اکنون جهان شاهد روند پیدایش دوستی جدید بین این کشورها است.
نویسنده توجه را به این نکته جلب کرده که آلمان با بکار گیری از واکسین ویروس کرونای اسپوتنیک وی و همچنین تکمیل پروژه جریان شمالی 2 علاقه مند است.
مونچائو نوشته است: "سیاستمداران آلمانی وقتی از نتایج میان دوره ای آزمایشات بالینی واکسین اسپوتنیک وی در آغاز ماه فیبروری مطلع شدند، عملاً سرخوشی داشتند. کم اثر در افراد مسن. از نظر فنی، بسیار شبیه به واکسین آکسفورد است. با این حال، به نظر می رسد که این نمی تواند میزان اشتیاق آلمانی ها در انتظار تحویل واکسین روسی را کاهش دهد".

آلمان خواستار بکارگیری تحریم در برابر روسیه توسط اتحادیه اروپا شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2020
آلمان خواستار بکارگیری تحریم در برابر روسیه توسط اتحادیه اروپا شد

پیش از این گزارش شده بود که برخی از کشورهای اروپایی محدودیت سنی استفاده از واکسین تولید شده توسط استرازنکا را تعیین کرده اند و نتیجه گرفته اند، که اثربخشی آن در افراد مسن به خوبی درک نشده است.
این روزنامه نگار معتقد است، که تلاش برای تکمیل ساخت خط لوله روسیه به بزرگترین بحران دیپلماتیک در روابط بین اقیانوس اطلس از زمان جنگ در عراق تبدیل شده است.
به گفته وی، امروز مانند آن زمان، آلمان بار دیگر ایالات متحده را كه با اجرای این طرح مخالف است، به چالش می كشد، اما این بار آلمانی ها بسیار قاطع ترند. آلمان غربی امیدوار است که این خط لوله دسترسی کشور به ذخایر گسترده گاز طبیعی روسیه را تسهیل کند.
این روزنامه نگار تأکید کرده است: "آلمان و روسیه با برخورد تجاری خود با سیاست خارجی متحد شده اند".
آژانس دارویی اروپا (EMA) و EC در پایان جنوری واکسین استرازنکا را برای استفاده در اتحادیه اروپا تصویب کردند.
جریان شمالی 2 ساخت دو خط تونل را با ظرفیت کلی 55 میلیارد متر مکعب در سال از سواحل روسیه از طریق دریای بالتیک به آلمان پیش بینی می کند. این خط لوله همچنین از مناطق اقتصادی سرزمینی یا انحصاری فنلاند، سویدن و دانمارک عبور خواهد کرد.
ایالات متحده گاز طبیعی مایع خود را به اروپا هدایت می کند و در تلاش است تا ساخت خط لوله گاز روسیه را خنثی کند. در دسامبر 2019 ، واشنگتن شرکت های درگیر در این پروژه را تحریم کرد، در نتیجه Allseas سوییس بلافاصله فعالیت خود را متوقف کرد.
این شرکت لوله گذار یک سال پس کار خود را از سر گرفت: در دسامبر سال 2020، اپراتور Nord Stream 2 AG، با استفاده از لوله گذارFortuna ، 2.6 کیلومتر لوله در آبهای آلمان گذاشت. شرکت لوله گذار دو رشته دیگر در آبهای دانمارک قرار است تا پایان ماه اپریل به پایان برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала