رونمایی روسیه از آزمایش جنگ افزار «روز قیامت» 

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر رونمایی روسیه از آزمایش جنگ افزار «روز قیامت» 
رونمایی روسیه از آزمایش جنگ افزار «روز قیامت»  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2021
عضو شوید
روسیه آمادگی برای آزمایش ربات های زیردریایی اتمی «پوزئیدون» را از زیردریایی اتمی کا ـ 239 «بلگورد» طرح 09852 آغاز کرد.

زیردریایی «پوزئیدون» شکست‌ناپذیر است+ ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2019
زیردریایی «پوزئیدون» شکست‌ناپذیر است+ ویدیو
به گزارش اسپوتنیک، ناخدا یکم ایگور کوردین، فرمانده پیشین زیردریایی بلگورود گفت: " تکمیل ساخت مجموعه ای از زیردریایی و ربات های زیردریایی اتمی (که در واقع اژدر اتمی هستند) تا پنج سال طول خواهد کشید. مشخصات زیردریایی در حالت های مختلف و سرعت کار موتور آن بررسی خواهد شد. شلیک اژدرها آخرین مرحله آزمایش ها خواهد بود".

در ماه جنوری منبعی در صنعت کشتی سازی روسیه اطلاع داده بود، که نیروی دریایی روسیه تا سال 2027 سومین حامل اژدر هسته ای پوزئیدون را دریافت می کند.

در همان ماه اعلام شد، که روسیه در جون 2022 ساخت پایگاه ساحلی برای این اژدرهای اتمی را به پایان می رساند.

در دسامبر سال 2020 منبعی در مجتمع  صنایع نظامی روسیه اعلام کرد، که تحویل زیردریایی اتمی کا ـ 239 «بلگورد» طرح 09852 به نیروی دریایی روسیه از سال 2020 به 2021 موکول شد.

بتازگی سرگئی ایوانوف، نماینده ویژه ریاست جمهوری در امور نگهبانی از محیط زیست و وزیر دفاع پیشین روسیه (2001 -2007) اعلام کرد، که هزینه ساخت جدیدترین سیستم های تسلیحاتی در روسیه که در سال 2018 عرضه شد، طاقت فرسا نبود و طرح ریزی این تسلیحات تنها سالانه 10-20 میلیارد روبل (نزدیک به 135 تا 270 میلیون دالر) هزینه داشت.

سرگئی ایوانوف گفت: "پنهان نمی کنم که در آغاز کار ساخت آن انواع از تسلیحات که اکنون در زرادخانه ارتش روسیه ظاهر شده اند و رئیس جمهور در پیام خود درباره آنها صحبت کرد از میان سامانه های تسلیحاتی آوانگارد، پرسوت، پوزئیدون و بسیاری از تسلیحات  دیگر شرکت داشتم.  این کار، بدون فشار، بدون سر و صدا و بپا کردن گرد و غبار، بدون مساعی مالی زیاد، یعنی به تدریج انجام شده و برای آن 10 سال وقت و سالانه  10-20 میلیارد روبل پول صرف شد".

یادآوری می کنیم، که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به پارلمان فدرال در سال 2018 در مورد جدیدترین انواع جنگ افزارهای راهبردی از آن میان سامانه های راکتی ابر صوت «آوانگارد»، «کینژال» و «بوروستنیک» و همچنین سامانه لیزری رزمی «پرسوت» و جنگ افزار زیر دریایی هسته ای «پوزئیدون» سخن گفت. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала