آمریکا: آخرین "مهلت" برای توافق هسته ای با ایران وجود ندارد

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisآمریکا: آخرین "مهلت" درباره توافق هسته ای با ایران وجود ندارد
آمریکا: آخرین مهلت درباره توافق هسته ای با ایران وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2021
عضو شوید
مقامات آمریکایی می‌گویند در مورد وضعیت پیرامون برنامه برنامه هسته ای ایران هیچگونه "آخرین مهلتی" تعیین نشده.

به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس، رئیس سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری ضمن صحبت در مورد وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران گفت، ما تا کنون آخرین "مهلت" در رابطه به این موضوع تعیین نکرده‌ایم.

امریکا پیش‌شرط برجام را تکرار کرد؛ ایران اول برگردد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2021
امریکا پیش‌شرط برجام را تکرار کرد؛ ایران اول برگردد

به گفته پرایس، واشنگتن از جدول زمانی پیروی خواهد کرد که به ایالات متحده و و شرکای آن اجازه می دهد "در بهترین موقعیت برای مقابله با این چالش" باشند.

دولت بایدن از زمان شروع کار خود گفته است اگر ایران به اجرای تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای موسوم به برجام بازگردد، آمریکا هم به این توافق بازخواهد گشت.

این در حالی است که پیش ازاین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود،  سیاست ایالات متحده این است که جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند اجازه ساخت سلاح هسته‌ای را داشته باشد.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، واشنگتن را در سال 2018 از از توافق هسته‌ای با ایران "برجام"  خارج کرد و تحریم هایی را که تحت آن توافق برداشته شده بود، دوباره برگرداند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، اخیرا در یک نشست خبریر گفت  که هرچند به باور او ایران از مسیر بازگشت به تعهدات توافق‌نامه هسته ای دور است، اما راه دیپلماسی اقتضا می‌کند که ایران به تعهدات خود پایبند باشد و به اجرای آنها بازگردد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала